سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81216
|
20:48 - 1398/02/11
نسخه چاپی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

راه اندازی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در دانشکده کشاورزی مشگین شهر

 راه اندازی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در دانشکده کشاورزی مشگین شهر
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از راه اندازی رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در دانشکده کشاورزی مشگین شهر خبرداد و گفت:پذیرش دانشجو در این رشته از مهر ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشکده کشاورزی مشگین شهر دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این رشته از مهر ماه سالجاری آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فرآیند حذف تدریجی کنکور و در راستای عدالت آموزشی پذیرش این رشته بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

معرفی رشته علوم و صنایع غذایی

رشته علوم و صنایع غذایی به علوم و صنایعی گفته می شود که طی آن مواد اولیه و خام غذایی (گیاهی و حیوانی) تولید ،برداشت و فرآوری شده و آماده مصرف می شود.عمر مواد غذایی اولیه حاصل از عملیات کشاورزی،دامپروری و شیلات محدود است و برای استفاده بیشتر از این مواد غذایی لازم است که آنها به فرآورده هایی با طول عمر بیشتر تبدیل گردند.  رشته علوم و صنایع غذایی تا سال 1371 با نام مهندسی کشاورزی_صنایع فرآورده کشاورزی در دانشگاهها ارایه می شد.

در واقع هدف اصلی این رشته،طراحی و اجرای روش های نگهداری ،کنترل کیفیت ،فرآوری و بسته بندی مواد غذایی پس از برداشت محصولات گیاهی و زراعی و ذبح دام است.

مهندسی کشاورزی _علوم و صنایع غذایی: این رشته ،نحوه ی تبدیل و نگه داری محصولات کشاورزی به صورت فرآورده های قابل مصرف و با کیفیت خوب را مطالعه و بررسی می کند .

با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روز افزون جامعه به غذا ،اهمیت و لزوم استفاده بهینه از مواد غذایی و کاربرد روشهای مناسب نگهداری از آنها با حداقل ضایعات،تولید فرآورده های متنوع غذایی و بسته بندی مناسب برای حفظ کیفیت محصول توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.با پیدایش سبک های نوین غذایی در جوامع مختلف،تمایل مردم و دولت به ایجاد کارخانجات تولید مواغذایی بیشتر شده و نقش رشته ی صنایع غذایی در جامعه بیشتر نمایان می گردد.مهندسین این رشته با نظارت بر تولید مواد غذایی ،به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند.

گرایش های رشته علوم و صنایع غذایی در مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی: شامل 4 گرایش  مهندسی صنایع غذایی ،فرآوری مواد غذایی ،علوم مواد غذایی و زیست فناوری مواد غذایی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد: شامل گرايش‌هاي ،علوم مواد غذايي، فناوري تبديل مواد غذايي، شيمي مواد غذايي، ميکروبيولوژي مواد غذايي، مهندسي صنايع غذايي، تکنولوژي مواد غذايي، مهندسي مواد و طراحي صنايع غذايي می باشد.

در مقطع دکتری:تکنواوژی موادغذایی ،میکروبیولوژی مواد غذایی ،شیمی مواد غذایی و مهندسی صنایع غذایی می باشد.

 انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد