سرویس: بین الملل
کد خبر: 81224
|
14:36 - 1398/02/12
نسخه چاپی

باحضور اندیشمندانی از ترکیه برگزار شد؛

همایش بین المللی "تازه های پژوهش در علوم ورزشی" در اردبیل + تصاویر

همایش بین المللی "تازه های پژوهش در علوم ورزشی" در  اردبیل + تصاویر
همایش بین المللی "تازه های پژوهش در علوم ورزشی" با حضور اندیشمندان سراسرکشور و میهمانانی از کشور ترکیه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیش از ظهر امروز اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فداسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش به امیت ورزش در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز، ورزش یکی از مولفه های قدرت است که در دیپلماسی عمومی و بین المللی کشورها نیز نقش آفرینی می کند.

وی با بیان اینکه کشور و استان اردبیل در رشته های ورزشی ظرفیت های متعددی دارد،گفت: اگر برنامه های ورزشی با علم و پژوهش گره بخورد، می تواند پتانسیل های استان اردبیل را بیش از این شکوفاتر گند.

حبیبی جایگاه رشته های علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و گفت: فارغ التحصیلان دکتری رشته های علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی، امروز در دانشگاه های کشور به عنوان عضو هیات علمی مشغول تدریس، پژوهش و آموزش هستند و علاوه بر این چهره های مطرح و قهرمانان بنام رشته های ورزشی همچون سجاد انوشیروانی نایب قهرمان المپیک و علی حسینی نایب قهرمان جهان در دانشگاه محقق اردبیلی جذب شده اند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سال های آتی امکانات و سخت افزارهای ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی گسترش خواهد یافت  از حمایت های استاندار اردبیل که سال گذشته ۷۵ میلیارد ریال به دانشگاه کمک کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی سال ۵۷ با پذیرش حدود ۳۰ نفر دانشجو به عنوان دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد اما با استان شدن اردبیل، تبدیل به دانشگاه شد و امروز حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو و حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول آموزش، پژوهش و کارهای علمی هستند.

ارسال ۴۶۲ مقاله به دبیرخانه همایش 

مهرداد محرم زاده دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی گفت: به دنبال اجرای موفق اولین و دومین دوره همایش ملی، در اردیبهشت سال گذشته بین المللی شدن همایش را تقاضا کردیم که پس از طی مراحل، با این درخواست موافقت شد.

وی افزود: با انتشار فراخوانی، از ۳۰ دی ماه سال ۹۷ تا ۳۰ فروردین سال ۹۸ حدود ۴۶۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و حدود ۳۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۵ نفر از اساتید دانشگاه های ترکیه در این همایش حضور دارند.

سخنرانی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، برگزاری پنل های علمی و  نمایشگاه پوست مقالات از جمله برنامه این همایش در اردبیل است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد