کد خبر: 81240
|
23:48 - 1398/02/12
نسخه چاپی

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل + تصاویر

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل + تصاویر
جشن بزرگ ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور 15 زوج دانشجو در سالن پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شب جمعه جشن بزرگ ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه و با مشارکت بسیج دانشجویی، شهر داری  در سالن پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام واحدی زاده مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حضار و زوج های دانشجو،از این امر مبارک ابراز خرسندی کرد و گفت:بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، جامعه سالم جامعه ای است که جوانان در اولین دوره‌ها و مقاطع سنی که احساس نیاز به ازدواج و توانایی اداره یک زندگی کردند، به ازدواج روی بیاورند.
 
وی با بیان اینکه انشگاه‌ها از مراکز مهم حضور نسل جوان هستند، گفت:امروز نزدیک به ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند بنابراین برنامه ریزی مناسب جهت تحقق این مهم و ایجاد فرصت برای ازدواج دانشجویان ضروری است.
 
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یکی مهمترین  آسیب‌های اجتماعی که موجب نگرانی و دلسوزان جامعه و خانواده ها شده است، را افزایش سن ازدواج دانست و گفت:این عامل خود آسیبها و ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی بیشماری از جمله، ارتباطات ناسالم و روی آوری به سوی اشکال مختلف خانمان سوز ازدواج ازقبیل ازدواج سفید  را به دنبال دارد.
 
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح نمود:یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل،ایجاد فرصت مناسب و شوق در جوانان برای ازدواج است.
 
وی گفت: در این زمینه نهاد مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌داند که در قالب‌های مختلف با اهداف  فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای تسهیل ازدواج جوانان  ترویج ازدواج بهنگام ، تسهیل در فرایند آشنایی سالم دانشجویان از طریق تشکیل ستاد ازدواج دانشجویی و حمایت از دانشجویان، تلاش کند. 
 
واحدیزاده اثرات ازداج دانشجویی را یاداور شد و گفت:بر اساس مطالعاتی که روی پایداری ازدواج های دانشجویی از سازمان ثبت احوال کشورصورت گرفته، بسیاری از ازدواج‌های دانشجویی در ۲۱ دوره اخیر با موفقیت همراه بوده و بالاتر از میزان پایداری خانواده‌های عادی گزارش شده است.
 
 
حجت الاسلام معاضدی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه  علوم پزشکی نیز در ادامه این مراسم به شرح تفصیل از مقوله ازدواج و ازرش و جایگاه والای این امر مهم پرداختند.
 
در پایان مراسم نیز به قید قرعه به 5 نفر از شرکت کنندگان هدیه تشرف به مشهد مقدس اهدا گردید و به هر یک از زوجین هدایای نفیسی از طرف نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه اهدا شد.
 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد