سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81262
|
14:01 - 1398/02/14
نسخه چاپی

وزیر بهداشت در گفتگو با سبلان ما:

اردبیل پایلوت طرح ملی عاری از پوسیدگی دندان/دندان بیش از یک میلیون دانش آموز ترمیم می شود/بیمارستان تروما امسال تکمیل می شود

اردبیل پایلوت طرح ملی عاری از پوسیدگی دندان/دندان بیش از یک میلیون دانش آموز ترمیم می شود/بیمارستان تروما امسال تکمیل می شود
وزیر بهداشت:۱میلیون ۲۰۰ دانش آموز ایران تا پایه نهم عاری از پوسیدگی دندان می شوند و درکل کشور، زنان باردار و سایر اقشار مختلف را عاری از پوسیدگی دندان میکنیم.

سعید نمکی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت:امروز ما در حوزه بهداشت و درمان طوری به خودکفایی رسیدیم که میتوانیم بیماران دیگر را از سایر کشورها پذیرا باشیم. 

وی افزود:باید تمامی  بخش ها یاری گر ما برای پیاده سازی طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان باشند  و بهترین جایی که میتوانیم ورود کنیم همین دانش آموزان و مدارس کشور است.

وزیر بهداشت گفت:۱میلیون ۲۰۰ دانش آموز ششم ابتدایی در کشور داریم  که ترمیم دندان انها شروع شده و دندان دانش آموزان تا پایه نهم  عاری از پوسیدگی خواهد شد و درکل کشور، زنان باردار و سایر اقشار مختلف را نیز تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی تصریح کرد:سرمایه های ما نفت و گاز و انرژی ها نیست بلکه سرمایه های ما همین دانش آموزان است که باید بریم سراغ همین نیمکت های مدارس و دانش آموزان برویم.

نمکی  بیان داشت:بیمارستان ترومای اردبیل امسال تکمیل می شود و بیمارستان 1000 تحت خوابی اردبیل نیز امیداوریم امسال عملیات اجرایی آن پیش خواهیم برد.

وی ابراز داشت:اگر میخواهیم دیابت، سرطان و سایر بیماری های خطرناک مقابله کنیم باید بریم سراغ مدارس و از مدارس شروع کنیم برای مقابله با این نوع بیماری مختلف

نمکی تصریح کرد:باید آسیب های اجتماعی را از مدارس شروع کنیم و درقالب طرح های مختلف کمک بگیریم و بتوانیم با سرچشمه های مختلف فرهنگی در مدارس ورود کنیم

وزیر بهداشت گفت:استان اردبیل از متوسط کشوری عقب ترین استان ها در حوزه بهداشت و سلامت دندان بود که بخاطر همین اولین استان را برای برگزاری این طرح انتخاب شد.

انتهای پیام/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد