سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 81263
|
15:05 - 1398/02/14
نسخه چاپی

وزیر بهداشت در گفتگو با سبلان ما:

ایران همچنان در تحریم دارو و تجهیزات پزشکی آمریکا است/امسال کمبود دارو نخواهیم داشت

ایران همچنان در تحریم دارو و تجهیزات پزشکی آمریکا است/امسال کمبود دارو نخواهیم داشت
وزیر بهداشت گفت:گرچه امریکا اعلام می کند تحریم های دارویی را برداشتیم اما ایران همچنان در تحریم دارو و تجهیزات پزشکی است.

 سعید نمکی ظهر امروز  پس از بازدید از بیمارستان تروما اردبیل در گفتگو با  خبرنگار سبلان‌ما، اظهار داشت:مرکز اورژانس و بیمارستان سوختگی استان اردبیل  متاسفانه از سال 85 شروع شده است و مدتی رشد پروژه کند بوده است اما سعی می کنیم معوقات را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به اردبیل در تیرماه سال جاری افزود:امیدواریم بیمارستان تروما اردبیل قبل از سفر ریاست جمهوری به اتمام برسد.

وزیر بهداشت در مورد تامین دارو  در عصر تحریم ها گفت:آمریکا حتی سلامت و جان مردم ایران را هدف قرار داده اند و اعلام هم می کند تحریم های دارویی را برداشتیم ولی کذب محض است و حتی نگذاشتند مردمان کشور ما در خارج از ایران پولی به حساب سیل زدگان واریز کنند.

وی تصریح کرد:با تمامی تحریم  های ظالمانه آمریکا ما تلاش کرده ایم از راههای گوناگون دارو و تجهیزات مورد نیاز کشور را فراهم کنیم به گونه ای که کمبود دارو نسبت سال گذشته بسیار کمتر شده است و تا پایان سال کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

نمکی در مورد فروش لوازم آرایشی بهداشتی در دارو ها خانه ها ابراز داشت:باید داروخانه بتوانند لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه کنند اما این مورد نباید بر عرضه دارو غلبه کند.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد