سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81281
|
09:37 - 1398/02/16
نسخه چاپی

نماینده مردم مشگین شهر :

انبار های مملو از کالاهای اساسی احتکار شده شناسایی شود

انبار های مملو از کالاهای اساسی احتکار شده شناسایی شود
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس گفت:دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و انبارهای مملو از کالاهای اساسی که احتکار شده را شناسایی و کالاها را میان مردم و در بازار توزیع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شده و انبارهای مملو از کالاهای اساسی احتکار شده  را شناسایی و کالاها را میان مردم و در بازار توزیع کنند و در این زمینه شناسایی انبارهای مملو از کالاهای اساسی احتکار شده اولویت اساسی است.

وی افزود: کار نامشخص توزیع، گرانی کالا‌های اساسی را در آستانه ماه رمضان رقم زد و با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان توجه مسئولان اجرایی به کنترل قیمت مواد غذایی اولویت اساسی است و با توجه به این که مشکل فرهنگی آفت اصلی بازار است و باید در ایام خاص علیرغم ثابت بودن نرخ ارز قیمت کالا‌های اساسی موردنیاز مردم را افزایش دهند.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس گفت: متاسفانه در برخی موارد شاهد نابسامانی وضعیت بازار هستیم که از جمله می‌توان به ۶ برابر شدن قیمت خرما پس از احتکار سوداگران اشاره کرد که در این زمینه دست سوداگران سبب ایجاد فضای روانی و سود بیشتر می‌شود که باید نظارت‌های همه جانبه در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مکانیزم توزیع در ایران مشکل دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مغازه‌های موجود در یک خیابان قیمت‌های مختلفی برای یک کالا ارائه می‌دهند برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها باید بخش نظارتی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات به موضوع ورود کرده و با نظارت و برخورد شدید با متخلفان مشکلات مردم را کاهش دهند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد