سرویس: پارس آباد
کد خبر: 81309
|
17:50 - 1398/02/17
نسخه چاپی

فرماندار شهرستان پارس‌آباد

کشاورزی پارس آباد صنعتی می شود

کشاورزی پارس آباد صنعتی می شود
فرماندار شهرستان پارس‌آباد از صنعتی شدن کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۸ هزار هکتار از اراضی پارس آباد به کشت بهاره اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی علایی، فرماندار شهرستان پارس‌آباد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرایط مناسب محیطی، آب و هوا و خاک منطقه مغان باعث رونق تولید محصولات کشاورزی شهرستان پارس آباد شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی پارس آباد به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است، گفت: بزرگترین پروژه آبی - خاکی کشور در پایاب سد خداآفرین و عمارت در حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی دشت مغان با سرمایه‌گذاری کلان و سیستم‌های نوین در آبیاری و احداث گلخانه ۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری در شهرستان پارس آباد تحولی بزرگ در تولید محصولات و اشتغال‌زایی منطقه به وجود می‌آورد.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به نزول رحمت الهی و بارش‌های باران طی سال جاری از بهبود ذخایر سد‌های ارس و خدا آفرین و میل مغان و عمارت خبر داد و افزود: برای تامین آب کشت دوم کشاورزی امسال مشکلی نداریم، اما بایستی آبیاری تحت فشار را ترویج نمود.

علایی از پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن جو، ۱۱ هزار تن کلزا، ۸۰ هزار تن گندم از سطح زیرکشت ۲۳ هزار هکتاری شهرستان پارس آباد خبر داد و عنوان کرد: برای خرید تضمینی این محصولات ۱۰ مرکز اصلی و ۸ مرکز پشتیبان پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود همچون سال گذشته مشکلی در خرید تضمینی این محصولات نداشته باشیم.

وی از اختصاص ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت بهاره خبر داد و گفت: این اراضی به کشت محصولات ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و بذری و سویا، پنبه، چغندر، بادام و جالیز و صیفی‌جات تخصیص یافته است.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد