سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81329
|
17:00 - 1398/02/18
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین خبرداد

پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در شهرستان نمین اجرا می شود

پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در شهرستان نمین اجرا می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از اجرا شدن پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در شهرستان نمین خبرداد و گفت:افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گندم در مزارع دیم و ترویج کشاورزی حفاظتی هدف اجرای این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمد حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرا شدن پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در شهرستان نمین خبردادو گفت: افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گندم در مزارع دیم و ترویج کشاورزی حفاظتی هدف اجرای این پروژه است.

وی افزود: این طرح شامل پروژه‌های زراعی، کشاورزی حفاظتی و برنامه‌های آموزشی در پلات‌فرم‌های تحقیقاتی و زارعان بوده که در روستای ننه کران از توابع بخش مرکزی شهرستان نمین در زمینی به مساحت ۸ هکتار در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: در این پروژه ۱۵ رقم شامل آذران، آذر ۲، سرداری، صدرا، اوحدی، باران، هشترود، پاراو، رصد، تکاب، کراس آذر ۲، صائین، ریزاو، هما و کاسکوژن با ۶ آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند و این پروژه تا ۵ سال آینده ادامه خواهد داشت تا به اهداف مد نظر اجرای طرح دست پیدا کنیم.

حسنی افزود: این پروژه شامل دو بخش اساسی ایجاد و معرفی ارقام با پتانسیل عملکردی بالا و بحث کشاورزی حفاظتی است که در این پروژه به دنبال آن هستیم تا با توصیه و ترویج کشاورزی حفاظتی نسبت به صرفه‌جویی وقت، نهاده‌ها  اقدام شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد