سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81363
|
11:43 - 1398/02/21
نسخه چاپی

در نشست وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد؛

انقلاب اسلامی حاصل همگرایی حوزه و دانشگاه است/ تمام علوم با محوریت خدا بازنویسی شود

انقلاب اسلامی حاصل همگرایی حوزه و دانشگاه است/ تمام علوم با محوریت خدا بازنویسی شود
مدیر حوزه های علمیه استان با تاکید بر اینکه تا اندیشه تغییر نکند رفتار نیز تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی هم همین است که تمام علوم با محوریت خداوند بازنویسی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیش از ظهر امروز دومین نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اساتید دانشگاه آزاد اردبیل در حوزه علمیه اردبیل برگزار شد.

علوم را با محوریت خدا بازنویسی شود

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان در ابتدای این نشست گفت: علوم انسانی کنونی که در جهان اسلام است به علت ترجمه 2 بار به طور کامل تحت تاثیر قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: دشمنان پس از سال 61 هجری به فکر از بین بردن دین و اسلام بودند و اسلام چون گستره‌ی آن از آفریقا و اروپا تا آسیای مرکزی را شامل می‌شد بنابراین قابل مبارزه نبود و به همین جهت آنها تلاش کردند که متون فلسفه غربی و افلاطونی را وارد اسلام کنند.

وی با بیان اینکه ترجمه‌ی دوم در قرون وسطی انجام شد و کلیه علوم بازنویسی شد و تمدن جدید در غرب شکل گرفت، خاطرنشان کرد:در آن زمان علوم  همانند صنعت با رویکرد انسانی، جامعه شناسی با رویکرد انسانی که حول محوریت انسانی بود، شکل گرفت.

نوروزی با بیان بیان اینکه غرب تمام علوم را با محوریت انسان بازنویسی کرده است، گفت:  در مقابل، ما باید تلاش کنیم علوم را با محوریت خدا بازنویسی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تا اندیشه تغییر نکند رفتار نیز تغییر نمی‌کند، تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی هم همین است که تمام علوم با محوریت خداوند بازنویسی شوند.

برنامه های دانشگاهی به جریان‌سازی فرهنگی منتج می شود

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این نشست به بیان نقاط مشترک بین حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی حاصل همگرایی حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه سخنان خود جریان‌سازی فرهنگی در محیط دانشگاه را از جمله برنامه های با اولویت اول در سال جدید عنوان کرد و گفت:  تصمیم داریم در دانشگاه آزاد اسلامی صرف مناسبتی کار کردن را کم کنیم و بیشتر به سمت  جریان‌سازی فرهنگی حرکت کنیم.

در ادامه این نشست اساتید حوزه و دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد