سرویس: اجتماعی
کد خبر: 81366
|
13:47 - 1398/02/21
نسخه چاپی

هجوم ملخ ها به مراتع مغان مهار شد

هجوم ملخ ها به مراتع مغان مهار شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع منطقه مغان با اقدام به موقع مهار و این هجوم خسارت جدی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، احمد شهریار امروز در حاشیه بازدید از مزارع پاس آباد مغان اظهار داشت: حمله ملخ های مراکشی و ایتالیایی به مراتع منطقه مغان در شمال استان اردبیل در چند روز اخیر با اقدام به موقع مهار و خسارت جدی به بار نیامده است.

وی افزود: آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در منطقه مغان آفتی بومی شده و تک نسل است که این آفت تاکنون تنها در مراتع منطقه مشاهده شده و حمله گسترده آنها به مزارع و محصولات کاشته شده منطقه گزارش نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: به محض مشاهده آفت ملخ در مراتع مغان از اول اردیبهشت، مبارزه با آن  آغاز و طی دو  هفته اخیر با استفاده از سه گروه سمپاش و با مصرف سه تن سم ملخ کش، کانون های اصلی وجود ملخ در منطقه سمپاشی شد.

وی ادامه داد:  تاکنون 2 هزار و 500 هکتار از مناطق آلوده به وجود کانون های ملخ شناسایی و سمپاشی شده است.

شهریار بیان داشت: عملیات سمپاشی و مبارزه با آفت ملخ در منطقه با استفاده از گروه های تخصصی و سه دستگاه ماشین آلات مجهز تا اواخر خرداد ماه ادامه می یابد.

وی به دامداران توصیه کرد: حداقل تا یک هفته بعد از سمپاشی، از رهاسازی دام و طیور در مناطق سمپاشی شده در کانون های ملخ منطقه خودداری کنند.

طبق اعلام مسئولان وجود ملخ ها در 25 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار مغان تخمین زده می شود.

انتهای پیام/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد