سرویس: اجتماعی
کد خبر: 81369
|
19:43 - 1398/02/21
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد؛

رتبه سوم اردبیل در کاهش تلفات جاده ای کشور

رتبه سوم اردبیل در کاهش تلفات جاده ای کشور
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: براساس آخرین رتبه‌بندی کشوری استان اردبیل در کاهش تلفات جاده‌ای رتبه سوم را ازآن خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،،علی رحمتی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل براساس آخرین رتبه‌بندی کشوری بعد از ایلام و کهگیلویه و بویراحمدسومین استان کشور در کاهش تلفات جاده‌ای اعلام شده است و این استانکمترین تلفات را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات نوروزی داشت.

ویاستفاده از تجهیزات هوشمند و مدرن در جاده ها، اجرای برنامه‌های آموزشی متعدد برای ارتقای مهارت و ایمنی رانندگان،ایمن‌سازی جاده‌های در مسیر تردد دانش‌آموزان را از جمله عوامل کاهش تلفات جاده ای در استان اردبیل برشمرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: 156کیلومتر از جاده‌های استان به سیستم روشنایی و نصب دوربین‌های نظارت تصویری و سرعت‌سنج استان تجهیز شده اند.

وی گفت:برای صاحبان ناوگان عمومی حمل و نقل و همچنین صاحبان ادوات کشاورزی و موتورسواران دوره‌های آموزشی مختلف برگزار شده است.

به گفته این مسئول  65 درصد تصادفات منجر به فوت در جاده‌های کشور رخ می‌دهد که تنها 7 درصد این تصادفات در جاده‌های روستایی اتفاق می افتد.

رحمتی از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و همچنین پرهیز از عجله و شتاب و استراحت کامل قبل از انجام سفر به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کنند.

 

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد