سرویس: اجتماعی
کد خبر: 81436
|
09:41 - 1398/02/26
نسخه چاپی

بیش از یک دهه گذشت؛

تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس آباد 12 سال درگیر و دار گرفتن اعتبار

تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس آباد 12 سال درگیر و دار گرفتن اعتبار
با اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس‌آباد از 12 سال قبل آغاز شده اما این پروژه هنوز در گیر و دار تجهیز است و بوی تعفن فاضلاب و تخریب اکوسیستم منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سال ۸۶ عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس‌آباد آغاز شد، اما پیشرفت فیزیکی این پروژه با گذشت بیش از 12 سال چندان رضایت بخش نبوده و این روند موجب شده تا مردم همچنان بوی تعفن فاضلاب را تحمل کنند.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان  درباره علت تکمیل نشدن این پروژه به خبرنگاران گفت: به دلیل تعلل و بی‌توجهی مدیران و مسئولان بهره‌برداری از این پروژه تاکنون میسر نشده است.
وی ادامه داد: برای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۱۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه اعتبار لازم است.
 
فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان تاکیدکرد: از سال‌ها پیش به دلیل نبود تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بوی تعفن فاضلاب و تخریب اکوسیستم منطقه نارضایتی و اعتراضات افکار عمومی را در پی داشته است که اهمیت بهره‌برداری این پروژه را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس‌آباد از سال ۱۳۸۶ شروع شده است، گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از ۹۸ درصد بوده اما نصب و راه‌اندازی تاسیسات و تجهیزات فنی این طرح از ۱۶ درصد عدول نکرده است.

 طبق اعلام فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان رکورد اجرای بیشترین شبکه فاضلاب در کشور را شهرستان پارس آباد به خود اختصاص داده  و بالغ بر ۹۸ درصد این شهرستان از انشعاب شبکه فاضلاب بهره‌مند است .
 
علایی تصریح کرد:  تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب  شهرستان پارس آباد مستلزم توجه و عنایت نماینده و مدیر عامل آب و فاضلاب استان اردبیل است.
 
با اتمام ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری پارس‌آباد  اهالی منطقه از بوی تعفن فاضلاب و فرآیند غیربهداشتی شبکه فاضلاب رها خواهند شد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد