سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 81445
|
19:35 - 1398/02/27
نسخه چاپی

آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور

 آغاز اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور
همزمان با روز جهانی کنترل فشار خون،اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز با حضور در برنامه زنده شبکه دوی سیما که بصورت همزمان از شبکه های استانی صدا و سیما هم پخش شد گفت: در این طرح که اجرای آن تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت، فشار خون بیش از 40میلیون نفر از ایرانیان بالای 30سال بطور رایگان کنترل شده و افراد دارای فشار خون بالا شناسایی و برای درمان و ارائه آموزشهای لازم به مراکز درمانی معرفی می شوند.


وی با بیان اینکه اجرای طرح کنترل فشار خون با این وسعت در منطقه و جهان بی سابقه است افزود: بیش از 30هزار مرکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای ثابت و سیار با همکاری بیش از 150هزار نفر نیروی آموزش دیده این طرح را در سراسر کشور اجرا خواهند کرد.


دکتر نمکی با بیان اینکه عامل یک پنجم مرگ ومیرهای مردم ایران وسکته های مغزی وقلبی فشار خون بالاست وبسیاری از مردم از بالابودن فشار خونشان بی خبرند گفت: اگر ما بتوانیم از میان 40میلیون نفر افراد شرکت کننده در این طرح دو میلیون نفر را که دارای فشار خون بالا هستند شناسایی کرده وبه مرکز درمانی معرفی کنیم موفق عمل کرده ایم.


وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مصرف زیاد نمک را از عمده ترین دلایل ابتلا به فشار خون عنوان وتاکید کرد: اگر ما بتوانیم در کل کشور مصرف نمک را تا 30درصد کاهش دهیم میزان ابتلا به بیماری فشار خون کاهش چشمگیری خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد