سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81469
|
16:00 - 1398/02/30
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبرداد؛

اجرای طرح های مشترک اردبیل با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در حوزه اکوتوریسم

اجرای طرح های مشترک اردبیل با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در حوزه اکوتوریسم
مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل از اجرای طرح های مشترک با جایکا خبرداد و گفت: ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است که انتظار داریم آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در خصوص راهگشا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور که در اردبیل برگزار شد از آمادگی برگزاری و اجرای طرح های مشترک با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) خبرداد و گفت: ما برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای گردشگری استان اردبیل طراحی کرده ایم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان به همراه استفاده از ظرفیت مرزی بودن و تعریف محور شمال به جنوب در آن گنجانده شده است و این قطعا در راستای تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور و اهداف جایکا در ایران خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به مسیرهای گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ما در سطح کشور مسیرهای از قبل تعریف شده برای گردشگری داریم که متاسفانه اردبیل در آن جایگاه مناسبی ندارد.

فلاحی ادامه داد: اردبیل می تواند مکمل خوبی برای گردشگری در استان های شمالغرب کشور باشد و ما در این خصوص همکاری های لازم را با این طرح انجام خواهیم داد.

وی افزود: توسعه اقتصاد خرد مرتبط با گردشگری، آموزش جوامع محلی و برند سازی تولیدات مرتبط با گردشگری در استان در سطح ملی و بین المللی از جمله اقداماتی است که انتظار داریم جایکا در این خصوص به ما کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تعریف اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و معرفی قابلیت های استان اردبیل در حوزه اکوتوریسم نیز از جمله مسایل مشترک طرح شده بین ما و جایکا است.

فلاحی با اشاره به اینکه ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است خاطرنشان کرد: انتظار داریم جایکا در این خصوص با توجه به تجربیات خود در سطح بین المللی در به سرانجام رسیدن این هدف به ما کمک کند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد