سرویس: دانش و فناوری
کد خبر: 81519
|
09:38 - 1398/03/05
نسخه چاپی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

تولید 1300 اپلیکیشن توسط جوانان اردبیلی /پروژه هایی به ارزش 60 میلیارد تومان در سفر روحانی به اردبیل افتتاح می شود

تولید 1300 اپلیکیشن توسط جوانان اردبیلی /پروژه هایی به ارزش 60 میلیارد تومان در سفر روحانی به اردبیل افتتاح می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت:1300اپلیکیشن توسط جوانان استان اردبیل تولید شده است و در این زمینه تسهیلات 4 درصدی اعطا می شود.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت : سال گذشته 370 میلیارد ریال پروژه در استان اردبیل به بهره برداری رسید .
 وی در ارتباط با آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در روستا ها افزود : صرفا آنتن دهی در جاده هایاصلیبه عهده این وزارت است که خوشبختانه در این زمینه اردبیل از شاخص‌های کشوری بالایی برخوردار است است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: اردبیل جزو ۸ استانی است که با اعتبار ملی ساختمان ICT در آن احداث می شود ، ساختمان ICT با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی در حال احداث است که امید واریم به شرط تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
رزمی با اشاره به سفر رییس جمهور به اردبیل  ابراز داشت:  پروژه های در دست افتتاح سفر ریاست جمهوری  ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و بالغ بر بر ۳۵۰ میلیارد ریال پروژه نیز  در دست احداث است.

100 درصد مناطق شهری  و روستای استان اردبیل تحت پوشش  تلفن ثابت هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل عنوان کرد: هم اکنون 100 درصد مناطق شهری و روستایی استان تحت پوشش تلفن ثابت و تمامی شهرهای استان تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بوده و بیش از یک هزار و 350 روستای بالای 20 خانوار در استان نیز از اینترنت پر سرعت بهره مند هستند.

رتبه 12 اردبیل در آی سی تی


رزمی افزود: در حوزه " ای سی تی "رتبه استان از رتبه بیستم در سال 94 به رتبه 12 در سال گذشته ارتقا یافته در بخش دسترسی به اینترنت، آموزش و استفاده از آن نیز رتبه استان از 22 به رتبه 17 کشور رسیده است.

وی گفت: با توسعه شبکه و تقویت سیگنال رسانی در بیش از 90 درصد از مناطق مرزی استان مشکل رومینگ در تلفن های همراه با جمهوری آذربایجان حل شده و تنها 138 روستا که در فاصله 2 کیلو متری مرز و در مسیر سیگنال مجاز کشور همسایه هستند مشکل رومینگ دارند.

تولید 1300 اپلیکیشن توسط جوانان اردبیلی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین از تولید یک هزار و 300 اپلیکیشن توسط جوانان استان اردبیل خبر داد و گفت: در این زمینه سه برابر بیشتر از تعهد استان اشتغال‌زایی ایجاد شده و به طرحهای مصوب نیز تسهیلات 4 درصدی اعطا می شود.
 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد