سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81577
|
12:04 - 1398/03/12
نسخه چاپی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال :

برچیدن لوازم هیزم سوز در خلخال /آبگرمکن خورشیدی توزیع می شود

برچیدن لوازم هیزم سوز در خلخال /آبگرمکن خورشیدی توزیع می شود
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: در راستای اجرای طرح صیانت از جنگل های منطقه ، آبگرمکن های خورشیدی جایگزین لوازم هیزم سوز روستاهای فاقد گاز طبیعی این شهرستان می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، صادق محمدپور یش از ظهر امروز در جریان راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در روستای گلوزان  بخش شاهرود خلخال اظهار داشت: بدنبال اجرای طرح موفق توزیع ۵۴ دستگاه تنور با مصرف سوخت گاز مایع در روستاهای فاقد گاز طبیعی همجوار جنگل، اداره منابع طبیعی اقدام به توزیع و نصب رایگان آبگرمکن های خورشیدی در این روستاها با هدف ترویج فرهنگ صیانت از جنگل های منطقه و پرهیز از استفاده از چوب آلات جنگلی برای استفاده در لوازم گرما زا کرد.

وی با بیان اینکه برای خرید، نصب و راه اندازی ۱۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای ۱۸ خانواری گلوزان خلخال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده، افزود: با توزیع و نصب رایگان این امکانات گرمایشی در سایر روستاهای فاقد گاز طبیعی وارد استفاده از هیزم و چوب آلات جنگلی در روستاهای حاشیه نشین جنگل را به عدد صفر می‌رسانیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال همچنین گفت: نتیجه اجرای این گونه طرح ها در کنار طرح ملی صیانت از جنگل های شمال و ایران تورانی در این شهرستان افزایش سطح جنگلی منطقه بوده است.

محمد پور تصریح کرد: در سال های اخیر با اجرای طرح های نهال کاری، مقابله با آفات تهدید کننده درختان جنگلی، اجرای طرح های آبخیزداری و ترغیب روستاییان به استفاده از سوخت های جایگزین هیزم در کنار حفظ و حراست از محدوده جنگلی شاهد افزایش سطح جنگل نادر درختان قد کوتاه ارس و بنه در این شهرستان هستیم.

وی  افزود: جنگل های این شهرستان از نوع اکولوژیکی و غیر بهره برداری بوده و اداره منابع طبیعی برای حفظ و حراست از این گونه های نادر جنگلی از هر گونه راهکار پیشگیرانه از تخریب جنگل سود می برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از جنگل‌ها در بین مردم برنامه‌های مختلفی از جمله ادامه کار جایگزینی سوخت های نفتی وگازی به جای هیزم جنگلی در بین جنگل نشینان در این شهرستان اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد