سرویس: اردبیل
کد خبر: 81580
|
17:20 - 1398/03/12
نسخه چاپی

رییس اداره دامپزشکی خلخال خبرداد

۶۸۵ کیلوگرم گوشت فاسد در خلخال کشف شد/ احتمال شیوع بیماری تب مالت در خلخال

 ۶۸۵ کیلوگرم گوشت فاسد در خلخال کشف شد/ احتمال شیوع بیماری تب مالت در خلخال
رییس اداره دامپزشکی خلخال از کشف و معدوم سازی ۶۸۵ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ فاسد در این شهرستان خبرداد وگفت: تاکنون 2 مورد بیماری تب مالت در خلخال نیز گزار شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،علی بهرو، رییس اداره دامپزشکی خلخال ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کشف  ۶۸۵ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ فاسد در این شهرستان خبرداد و گفت: این میزان گوشت در ۲ ماه اول امسال از کشتارگاه و مراکر تهیه و توزیع توسط بازرسان اداره دامپزشکی جمع آوری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشاهده ۲ مورد بیماری تب مالت در خلخال اشاره کرد و گفت: بیماری تب مالت تنها از طریق مصرف شیر و فرآورده‌های دامی و نیز از طریق تماس خونی در زمان زایمان دام به دامدار قابل انتقال به انسان است.

بهرو از احتمال افزایش تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در خلخال خبرداد و ازشهروندان خواست: از استفاده از هرگونه فرآورده دامی و لبنیات خام و غیر پاستوریزه خودداری کنند.
وی  افزود: با توجه به اینکه تب مالت یک نوع تهدید علیه بهداشت عمومی است مقابله با آن نیز نیازمند همت عمومی و بکارگیری ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همکاری مناسب با دامپزشکی در این خصوص است.
 

انتهای پیام/چ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد