سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81582
|
18:16 - 1398/03/12
نسخه چاپی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

زکات فطریه، در روز عید به حساب خانوار تحت حمایت، واریز می شود

زکات فطریه، در روز عید به حساب خانوار تحت حمایت، واریز می شود
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملی، زکات فطریه مردم خیر استان اردبیل در همان روز به حساب خانوار تحت حمایت واریز می شود.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل درگفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،به زکات فطریه مردم روزه دار استان اشاره کرد و گفت:بر اساس نظر مراجع عظام تقلید که تأکید کرده‌اند زکات فطره باید بدون واسطه و در اسرع وقت به دست فقرا و نیازمندان جامعه برسد، به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملی در این خصوص اشاره کرد و گفت: فطریه مردم خیر استان اردبیل در همان روز به حساب خانوار تحت حمایت واریز خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند در عید سعید فطر با پرداخت فطریه کمیته امداد استان اردبیل را در رفع بخش مهمی از مشکلات خانوار تحت حمایت یاری کنند، اظهارداشت: در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه زکات فطره شاهد تدبیر مناسبی در زمینه دریافت و هزینه‌کرد آن برای حل مسائل نیازمندان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح ساماندهی امور زکات از جمله راهکار‌های این نهاد برای تسریع و تسهیل در رسیدگی به امور فقرا است، گفت: جلسه‌های مطلوبی با همراهی شورای زکات استان اردبیل برگزار شده است که امیدواریم در روز عید سعید فطر یکپارچگی موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و سایر اعضای شورای زکات را برای دریافت فطریه خیران مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در دریافت زکات و هزینه‌کرد آن حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه است، افزود: در عید سعید فطر پایگاه‌ها و صندوق‌های دریافت زکات فطره مزین به آرم دبیرخانه شورای زکات خواهند شد تا همبستگی بین اعضای شورای زکات بیش از پیش در سطح استان جلوه کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به میزان زکات فطریه جمع شده در سال97 اشاره کرد و گفت:خیران اردبیلی در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کرده بودند، که بیش از ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ، توسط موسسات خیریه به دست اقشار آسیب‌پذیر رسیده بود.

وی افزود: مردم مومن و روزه‌دار استان اردبیل با شماره‌گیری کد آنی‌پرداخت #۵*۵*۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند نسبت به پرداخت الکترونیکی زکات فطریه اقدام  کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد