سرویس: اردبیل
کد خبر: 81605
|
09:12 - 1398/03/15
نسخه چاپی

اقامه نماز عید سعید فطر در اردبیل به روایت تصویر

اقامه نماز عید سعید فطر در اردبیل به روایت تصویر
نماز عید سعید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان در محوطه شهیدگاه بقعه شیخ صفی با حضور پرشمار مردم ولایتمدار دارالارشاد اردبیل اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و با حضور پرشور مردم دارالارشاد اربیل در محوطه شهیدگاه، بقعه شیخ صفی برگزار شد. 

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به عظمت و شأن عید فطر اظهار کرد: این عید بزرگ، عید ضیافت الهی و مقدمه عیدالاضحی و شبیه‌ترین روز به قیامت بوده و از این رو دارای شأن و عظمت خاصی است.

وی عید فطر را محل اجتماع مسلمانان و ذخیره امت پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: این عید بزرگ، روز مغفرت، عفو و رحمت و یوم الجایزه بوده و روزی است که حرکت عظیم اقتصادی برای دستگیری از مستمندان با پرداخت زکات فطریه تحقق می‌یابد.

امام جمعه اردبیل عید فطر را روز جبران و جبروت دانست و بیان داشت: صاحب اصلی این روز بزرگ امام زمان(عج) است و از همین رو دعای ندبه برای ظهور ایشان قرائت می‌شود. روز عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاء‌الله است.

وی روزه در ماه مبارک رمضان را عامل رستگاری مومنان دانست و افزود: ماه رمضان، مدرسه بزرگ تربیتی بود که باید روحیه انفاق و دستگیری از مستمندان همانند این ماه بزرگ در طول سال تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان ماه رمضان را عامل رشد اخلاقیات در جامعه دانست و تصریح کرد: حسن خلق باید پس از پایان این ماه نیز در جامعه تداوم یابد، مبادا تهمت و افتراء در جامعه از طرق مختلف مانند رسانه‌ها در جامعه منتشر شود.

اقامه نماز صبح، قرائت دعای ندبه و ختم صدها قرآن کریم از جمله برنامه های نماز عید سعید فطر در اردبیل بود

اتنها پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد