سرویس: استانی
کد خبر: 81638
|
11:39 - 1398/03/20
نسخه چاپی

هشتگ سد گیوی داغ شد

هشتگ سد گیوی  داغ شد
سد گیوی که با گذشت بیش از 16 سال هنوز در مرحله اجرا و تکمیل پایاب و شبکه مدرن قرار دارد که بهره‌برداری از آن به یک رویای دست نیافتنی برای اهالی منطقه تبدیل شده است تبدیل به داغ های فضای مجازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،عملیات احداث سد گیوی از سال 83 بعد از تکمیل مطالعات آغاز شده، به طوری که این سد سال گذشته با آبگیری 10 میلیون مترمکعب در فاز اول مورد بهره‌برداری قرار گرفت ولی شبکه آن در انتظار اجرا و تکمیل است.


 با بازنگری در تخصیص آب این سد بیش از 8 میلیون مترمکعب آن برای شرب و بهداشت و 5 میلیون مترمکعب نیز برای کشاورزی و صنعت پیش‌بینی شده که اهالی منطقه با تکمیل شبکه پایاب سد گیوی از نتایج آن استفاده کنند.


 10 هزار هکتار از اراضی زراعی و یک هزار هکتار باغات منطقه منتظر تکمیل شبکه پایاب سد گیوی هستند تا میزان تولید محصولات کشاورزی به چندین برابر افزایش پیدا کند.


به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اجرایی شدن این پروژه و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از 12 هزار نفر از فرصت شغلی استفاده خواهند کرد.


با توجه به اینکه محور اصلی توسعه جنوب استان اردبیل راه و آب است؛ سد گیوی با گذشت بیش از 15 سال هنوز در مرحله اجرا و تکمیل پایاب و شبکه مدرن قرار دارد که بهره‌برداری از آن به یک رویای دست نیافتنی برای اهالی منطقه تبدیل شده که اهالی شهرستان‌های کوثر و خلخال انتظار دارند هر چه سریعتر شبکه و پایاب این سد تکمیل و آماده بهره‌برداری شود تا هم به اشتغالزایی جدید و هم رونق تولید منطقه منجر شود.

 فعالان مجازی استان اردبیل برای پیگیری این مهم هشتگ سد گیوی را در فضای مجازی داغ کردند.

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد