سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81657
|
12:55 - 1398/03/22
نسخه چاپی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

وجود 251 کودک خیابانی در اردبیل/فقر و اعتیاد والدین عامل ایجاد کودکان کار است

وجود 251 کودک خیابانی در اردبیل/فقر و اعتیاد والدین عامل ایجاد کودکان کار است
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد ۲۵۱ کودک خیابانی و کار در این استان شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،بهزاد ستاری، پیش از ظهر امروز  در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی اردبیل و عقد تفاهم نامه توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و پیشگیری از معلولیت‌ها با اشاره به و جود 251 کودک خیابانی در اردبیل اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۶ نفر دارای نیازهای ویژه از جمله خدمات درمانی، اشتغال والدین و مشارکت تحصیلی بودند که با توجه به مصوبه اخیر کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی استان، به دستگاه‌های مربوطه ارجاع و خدمات مذکور دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بیشتر کودکان کار شناسایی شده در این استان دارای خانواده هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خانواده‌های این کودکان بیشتر ساکن حاشیه شهر بوده و به دلایل فقر مالی، فقر فرهنگی، فقدان و یا اعتیاد یکی از والدین به کار در خیابان‌ها سوق داده شده‌اند.

وی افزود: با هدف توانمند سازی خانواده کودکان، کارگاه فرشبافی برای مادران آنها توسط مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده (مؤسسه غیر دولتی) ایجاد شد که تاکنون زمینه اشتغال حدود ۲۰ نفر از مادران کودکان کار و خیابانی را فراهم کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط بهزیستی و مؤسسه مذکور برای توانمند سازی این افراد هزینه شده است.

ستاری افزود: ساماندهی هرچه بهتر این کودکان نیازمند مشارکت جدی مسئولان تمام دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی می‌باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد