سرویس: اردبیل
کد خبر: 81715
|
22:06 - 1398/03/27
نسخه چاپی

با ورود نمایندگان کشورهای عضو اکو به اردبیل

دومین اجلاس «اکو» در اردبیل وارد مرحله اجرایی شد+تصاویر

دومین اجلاس «اکو» در اردبیل وارد مرحله اجرایی شد+تصاویر
دومین اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت با ورود بیش از 150 میهمان خارجی و داخلی به استان اردبیل، رسما وارد مرحله عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مراسم استقبال از میهمانان داخلی و خارجی دومین اجلاس اکو با حضور نماینده ویژه استاندار اردبیل  و جمعی از مسئولان استانی در فرودگاه اردبیل برگزار شد.

حسن عظیم زاده مشاور امور بین الملل استاندار اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل فرصتی طلایی جهت معرفی توانمندی های گردشگری و فرصت های اقتصادی استان و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وی افزود: هماهنگی لازم جهت برگزاری مطلوب این اجلاس انجام شده و بسته های سرمایه گذاری آماده سازی شده است.

 

اجلاس اکو با هدف رونق گردشگری در اردبیل برگزار می شود

محمد رضا کرباسی دبیر کل کمیته ایرانی اکو عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این اجلاس با هدف بررسی شرایط همکاری اقتصادی و رونق گردشگری کشورهای همسایه ایران و کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود توانمندی جمهوری اسلامی ایران در بخش بهداشت و درمان را در منطقه بی‌نظیر  توصیف کرد و گفت: دومین اجلاس اکو، بهترین فرصت برای استان اردبیل است تا مسئولان استان بتوانند زیرساخت‌های گردشگری سلامت اردبیل از جمله ویژگی‌های اقلیمی، آب‌های گرم معدنی و زیرساخت‌های درمانی را به کشورهای مختلف معرفی کنند.

دبیرکل کمیته ایرانی اکو در ادامه سخنان خود از حضور 8 هیئت خارجی از کشورهای عضو اکو در استان اردبیل خبرداد و گفت: : با توجه به اینکه فضای اقتصادی و گردشگری مثبتی در کشور حاکم شده این اجلاس فرصت مطلوبی برای طرح توانمندی‌ها خواهد بود.

گردشگری، سومین اقتصاد جهان

امین حقیقت دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور  نیز در  بدو ورود به اردبیل گفت: ایران جزو 10 کشور برتر در حوزه گردشگری است و در نظر داریم قابلیت‌های کشور را به صورت گستره معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگری در سطح جهان، سومین اقتصاد برتر شناخته می‌شود، تصریح کرد: با وجود فشارها و تحریم‌ها این توان را داریم که با کمک گردشگری به توسعه اقتصادی دست یابیم.

حقیقت گفت: ایران هدف نخست گردشگری سلامت کشورهای مسلمان به ویژه شیعه محسوب می‌شود، بنابراین با یک  برنامه ریزی هدفمند می توان زمینه شکوفایی اقتصادی بخش گردشگری را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی گردشگری سلامت مصوب سال 93 بوده و به امضای وزارت خانه‌های مرتبط شامل وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، نظام پزشکی کشور و اتاق ایران رسیده است، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی ، باید تمامی بخشنامه‌ها و مصوبات از طریق شورای راهبردی عملیاتی شود.

دستاوردهای درمانی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت تشریح می شود

سعید هاشم زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت نیز در مراسم استقبال به برنامه‌های وزارت بهداشت در دومین اجلاس اکو اشاره کرد و گفت: در این اجلاس ، برنامه‌های وزارت بهداشت در امر آموزش و توانمندسازی فعالان گردشگری سلامت تشریح می‌شود.

وی افزود:10 دانشگاه علوم پزشکی به همراه مراکز درمانی و استارت آپ‌ها در نمایشگاه اکو حضور خواهند یافت تا آخرین دستاوردهای درمانی به ویژه در حوزه گردشگری سلامت را تشریح کنند.

حضور 150 مهمان داخلی و خارجی در دومین اجلاس

بهروز پورسلیمان نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز میزبانی دومین اجلاس اکو را با هدف معرفی توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری سلامت دانست و گفت: 150 مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور دارند که 30 نفر از آن ها مقامات عالی رتبه کشورهای عضو اکو هستند.

وی تصریح کرد: این اجلاس در دو بخش نمایشگاهی و سخنرانی برگزار می‌شود و فرصتی جهت توسعه روابط اقتصادی  و جذب سرمایه گذاری جهت رونق گردشگری فراهم شده است.

 نمایندگان کشورهای عضو اکو در بدو ورود به اردبیل 

ایران حامی افغانستان است حتی در زمان جنگ

محمد هاشم وهاج رئیس هیئت مدیره کمیته گردشگری اتاق افغانستان در خصوص اهمیت این اجلاس گفت: لازم است خدمات برخی کشورهای عضو اکو در کشورهای مصرف کننده خدمات نهادینه شود و ساکنان کشورهای عضو اکو برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای غیرعضو سفر نکنند.

وی به هزینه‌های درمان، اشاره کرد و گفت: دریافت خدمات از کشورهای همسایه فرصتی جهت مدیریت هزینه‌های بیماران است.

رئیس هیئت مدیره کمیته گردشگری اتاق افغانستان همچنین در خصوص روابط فی مابین دو کشور ایران و افغانستان گفت: روابط این دو کشور حسنه و در بهترین شرایط است تا جایی که حتی در زمان جنگ نیز ایران حامی افغانستان بود.

 

عمانی ها با هدف دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می کنند

ممدوق آنال رئیس کمیته سلامت عمان نیز در مراسم استقبال گفت: در اجلاس اکو می‌توانیم به صورت گسترده توانمندی‌های کشورهای عضو را معرفی و زمینه‌های همکاری فی مابین را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت منطقه شناخته می‌شود و قابلیت‌های این کشور غیر قابل انکار است.

رئیس کمیته سلامت عمان با بیان اینکه سالانه گردشگران متعددی با هدف دریافت خدمات درمانی از عمان به ایران و به ویژه به شهرهای شیراز، مشهد و تهران سفر می کنند، گفت: دومین اجلاس در واقع فرصتی برای برای کشورهای عضو اکو است تا با ظرفیت های اردبیل نیز آشنا شوند.

مهمانان داخلی و خارجی دومین اجلاس اکو بعد از اسکان در شهر گردشگری سرعین در روز سه شنبه بعد از بازدید از پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در مراسم افتتاحیه  در دانشگاه محقق اردبیلی حضور خواهند داشت تا پس از  افتتاح نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی اردبیل در روزهای 29 و 30 خرداد طی برنامه های متعدد به تفاهم نامه های همکاری دست پیداکنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد