سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81883
|
18:34 - 1398/04/11
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

پنجمین همایش «گفتگو و مناظرات رضوی» در اردبیل برگزار می شود

پنجمین همایش «گفتگو و مناظرات رضوی» در اردبیل برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری پنجمین دوره همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» در اردبیل خبرداد و گفت: این همایش به منظور ترویج فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع)، آبان ماه سالجاری در اردبیل برگزار خواهد شد.

سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از برگزاری پنجمین دوره همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» در اردبیل خبرداد و گفت: بررسی جنبه‌های مختلف گفت‌ وگو و مناظرات امام رضا(ع) به عنوان الگوی مناظره در‌ تاریخ اسلام، بررسی دلایل اجتناب علمای وهابیت از گفت‌وگو و مناظره با علمای شیعه، نقش گفتگو و مناظره در رشد جامعه، حق‌جویی و احیای اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر از  جمله محورهای این همایش است. 

وی در ادامه سخنان خود به بخش ویژه این دوره از همایش مناظرات رضوی  نیز اشاره کرد و گفت: این دوره از همایش با محوریت حضرت امام جواد(ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین اهداف پنجمین همایش مناظرات رضوی در اردبیل نیز پرداخت و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از جمله اهداف برگزاری این همایش در اردبیل است.

وی با بیان اینکه پنجمین همایش مناظران رضوی همزمان با هفته وحدت بیست و یک ابان ماه در اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: علاقمندان می توانند تا پایان پنجم مهرماه آثار خود را به دبیرخانه همایش  واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد