سرویس: اردبیل
کد خبر: 81899
|
21:50 - 1398/04/12
نسخه چاپی

با حضور معاون توسعه فناوری رسانه ملی انجام گرفت

بهره برداری از 74 طرح فنی در صدا و سیمای مرکز اردبیل

بهره برداری از 74 طرح فنی در صدا و سیمای مرکز اردبیل
با حضور معاون توسعه فناوری رسانه ملی 74 طرح فنی با 16 میلیارد تومان هزینه در صدا و سیمای مرکز اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز طی مراسمی با حضور علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه ملی 74 طرح فنی با 16 میلیارد تومان هزینه در صدا و سیمای مرکز اردبیل به بهره برداری رسید.این طرح ها شامل هفتاد فرستنده دیجیتال روستایی، اتاق ماشین رادیو، فرستنده پرقدرت اف ام شهرستان مشکین شهر، اتاق کنترل رادیو و سیستم آنتن دکل 92 متری بود.در راستای تغییر تکنولوژی از سیستم موجود به Audio Over IP، اتاق کنترل و ماشین رادیو، برای نخستین بار توسط کارشناسان فنی مرکز اردبیل  در سازمان صدا و سیما طراحی اجرا و افتتاح شده است.  با بهره برداری از این بسترعلاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها امکان تولید و پخش زنده برنامه از همه استودیو ها  فراهم شد.

ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: با افتتاح این هفتاد فرستنده  از 180 ایستگاه تلویزیونی استان 130 ایستگاه دیجیتالی شدند و اگر اعتبار لازم تامین شود تا پایان سال همه ایستگاه ها دیجیتالی و پوشش دیجیتال بسته های اول و دوم به حدود 100 درصد خواهد رسید.
وی از سیمای استانی اردبیل به عنوان دومین سیمای پرمخاطب در بین شبکه های استانی خبر داد و گفت: از نظر میزان مخاطب و اعتماد عمومی رادیو و خبر اردبیل هم در جایگاه مطلوبی هستند.
علیدادی معاون توسعه فناوری رسانه ملی هم توسعه پوشش دیجیتال را مهمترین اولویت معاونت توسعه فناوری صدا و سیما برشمرد و با اشاره به مشکلات اعتبارات سازمان گفت: سازمان صدا و سیما آماده است در صورت همکاری استانداری اردبیل همه ایستگاه های آنالوگ استان را به دیجیتال تبدیل کند و پوشش دیجیتال استان را تا یک سال دیگر به حدود 100 درصد برساند.
بهنامجو استاندار اردبیل هم با توجه به اهمیت صدا و سیما در پیشبرد اهداف توسعه استان اعلام آمادگی کرد تفاهم نامه همکاری برای دیجیتالی کردن ایستگاه های تلویزیونی امضا کند.
 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد