سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81905
|
10:48 - 1398/04/13
نسخه چاپی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد؛

رشد 134 درصدی فروش بلیط موزه های استان اردبیل

رشد  134 درصدی فروش بلیط موزه های استان اردبیل
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد 116 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های این استان طی 3 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، نادر فلاحی صبح امروز در بازدید از موزه های اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 4 هزار و 281 گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کردند.

وی با اشاره به رشد 134 درصدی بلیط فروشی به گردشگران خارجی افزود: بلیط فروشی به گردشگران داخلی نیز با رشد 24 درصدی مواجه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در مجموع 115 هزار و 346 نفر از موزه های استان بازدید کردند، افزود: این رقم به نسبت سه ماهه نخست سال گذشته چهار درصد رشد را نشان می دهد.

وی بیشترین بازدید مربوط به موزه چینی و مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی است، گفت: در سه ماهه نخست سال، 51 هزار و 196 بازدیدکننده داخلی و 3625 بازدیدکننده خارجی از مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

فلاحی افزود: بعد از موزه چینی خانه بیشترین بازدید ها مربوط به موزه باستان شناسی  و موزه مردم شناسی استان اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رویکرد جدید اداره کل را تقویت کیفی خدمات موزه ها عنوان کرد و گفت: توسعه کمی موزه ها به ویژه با مشارکت بخش خصوصی و مجموعه داران نیز از اهداف اداره کل است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد