سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81910
|
17:04 - 1398/04/13
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

راه اندازی نمایندگی دستگاه های اجرایی در اصلاندوز/عملیات اجرایی راه آهن پارس آباد -آذربایجان آغازمی شود

راه اندازی نمایندگی دستگاه های اجرایی در اصلاندوز/عملیات اجرایی راه آهن پارس آباد -آذربایجان آغازمی شود
استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه بخش اصلاندوز با برررسی همه جانبه به شهرستان تبدیل شده، بی شک نماینده گی دستگاه های اجرایی در این شهر مرزی با تامین امکانات و بودجه راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو ظهر امروز در مراسم جشن شهرستان شدن اصلاندوز در مسجد جامع این شهر که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد:در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)بخشداری اصلاندوز با تدبیر وزیر محترم کشور به طور رسمی به فرمانداری تبدیل شد و این به معنای توجه دولت به توسعه همه جانبه کشور است.
وی شهرستان اصلاندوز را دارای ظرفیت کشاورزی و گردشگری دانست و گفت: این شهرستان از ظرفیت پایاب سد خدا آفرین بهره مند می شود و برای ایجاد شهرک صنعتی دنبال زمین با شاخص های مشخص هستیم.
بهنام جو افزود: تامین نیروی انسانی و امکانات برای تجهیز ساختمان های اداری در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک سازماندهی می شود.
وی توجه به شمال استان را از الویت های دولت محلی بر شمرد و اظهار کرد: مطالعه پروژه راه آهن اردبیل_ پارس آباد به پایان رسیده و عملیات اجرایی خط انتقال راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان نیز امسال آغاز می شود.
استاندار اردبیل شهرستان های شمال استان را قطب کشاورزی بر شمرد و افزود: برای انتقال بار از فرودگاه پارس آباد مغان مطالعه توسعه و بین المللی کردن این فرودگاه در دستور کار است تا صادرات محصولات کشاورزی به جنوب کشور و کشورهای آسیای میانه بصورت هوایی انجام گیرد.
وی ضمن تقدیر از استقبال با شکوه مردم اصلاندوز از مسولان کشوری و استانی در جریان جشن تبدیل این بخش به شهرستان افزود: در این مراسم شهرستان اصلاندوز نشان داد که استعداد شهرستان شدن داشته و الگوی خوبی برای اقدام مشابه در سطح وزارت کشور تلقی می شود.
در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از مسئولان وزارت کشور و استاندار اردبیل گفت:نقش عشایر مغان در صیانت از مرزهای شمال استان غیر قابل کتمان است و باید امکانات لازم در شان این شهرستان برای ادارات اجرایی تامین شود.
آیت ا... سید حسن عاملی افزود:نقش قزلباش ها در حفظ تمامیت ارضی بی بدیل خواند و تهیه سریال شاه اسماعیل صفوی را با دولت از ضروریات بر شمرد.
وی افزود: بخش های انگوت، هشتجین و رضی از جمله شهرهایی هستند که قابلیت تبدیل به شهرستان شدن را دارند.
در این مراسم جمال عرف معاون سیاسی، امنیتی وزارت کشور و شکور پورحسین نماینده مردم شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز نیز این شهرستان مرزی را دارای قابلیت مناسب برای تکریم مردم و ظرفیت مناسب برای استان اردبیل بر شمردند.
گفتنی است در پایان مراسم حکم ابلاغ وزیر کشور برای عباس مینایی به عنوان اولین فرماندار شهرستان و اصلاندوز و نیز ابلاغ تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان از سوی مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استان اردبیل قرائت شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد