کد خبر: 81914
|
08:37 - 1398/04/15
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

دهیاران ظرفیت مناسبی برای ارتقای وضعیت رفاهی روستاییان هستند

دهیاران ظرفیت مناسبی برای ارتقای وضعیت رفاهی روستاییان هستند
استاندار اردبیل گفت: دهیاران می توانند با همکاری هم و استفاده ازپتانسیل سایر حوزه ها در اتخاذ راهکارهای اساسی در راستای کاهش آسیب ها و ارتقای وضعیت رفاهی روستاییان موثر باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو شامگاه دیروز در نشست با دهیاران به مناسبت روز دهیار، اظهار داشت: بیش از 519 دهیار و سه هزار و 133 نفر عضو شورا در روستاها وجود دارند که با همت و تلاش می توانند با شناسایی مبادی بروز آسیب های اجتماعی در کاهش آن ها موثر باشند.
وی افزود: آسیب هایی چون اعتیاد ، طلاق ، سرقت ، نزاع بر سر حقابه و بی تفاوتی نسبت به سلامت از جمله حوزه هایی است که بدون هزینه دهیاران می توانند در کاهش آن مداخله کنند.
استاندار اردبیل گفت :دهیاران می توانند با همکاری هم و استفاده ازپتانسیل سایر حوزه ها در اتخاذ راهکارهای اساسی در راستای کاهش آسیب ها و ارتقای وضعیت رفاهی روستاییان موثر باشند.
وی ابراز داشت: آگاهسازی روستاییان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی نیز ازجمله مواردی است که دهیاران باید به ان ورود جدی داشته باشند تا در مواقع بروز حادثه ، خسارت هنگفتی بر آنان تحمیل نشود.
بهنام جو تصریح کرد: دهیاران باید توان جلب همکاری روستاییان و بخش خصوصی برای ایجاد زمینه های توسعه و رفع مشکلات منطقه را داشته باشند.
وی با بیان این که روستاییان باید از برنامه ها و فعالیت های دولت در استان آگاهی داشته باشند، افزود: اقدامات مهمی در راستای توسعه استان از جمله تامین اعتبار برای راه آهن اردبیل از طریق فاینانس داخلی انجام گرفته که دهیاران باید این اقدامات دولت را به مردم اطلاع رسانی کنند.
استاندار اردبیل بیان کرد: مطالعات لازم برای اجرای راه آهن پارس آباد – اردبیل نیز به اتمام رسیده که عملیات اجرایی آن از سال آینده شروع می شود.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات مناسب دهیاران استان در زمینه پاکسازی روستاها از زباله و نخاله های ساختمانی خواستارتلاش بیشتر آنان در راستای برقراری نظافت در روستاها و حاشیه جاده های روستایی شد.
در این نشست منتخبان دهیاران استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد