سرویس: اردبیل
کد خبر: 81922
|
13:53 - 1398/04/15
نسخه چاپی

نماینده مردم اردبیل در مجلس

مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها ملغی شود/ ردیف بوجه مستقل برای دانشکده نمین ایجاد شود

مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها ملغی شود/ ردیف بوجه مستقل برای دانشکده نمین ایجاد شود
نماینده مردم اردبیل در مجلس به مصوبات اجرانشده در دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان اینکه این مصوبات باید طی جلسه ای تعیین تکلیف و اطلاع رسانی شوند، به مشکلات دانشکده نمین اشاره کرد و گفت: اختصاص ردیف بوجه مستقل برای دانشکده نمین می تواند مشکلات این دانشکده را حل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی دز نشست هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با نمایندگان مجلس با بیان اینکه متاسفانه تبعیض‌هایی در ارائه برخی از رشته‌های دانشگاهی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته علوم انسانی در اردبیل دیده می‌شود، گفت: این تبعیض ها  باید برطرف شود.

وی افزود: توجه به درآمدزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی یکی دیگر از دغدغه‌های مهمی است که توجه به آن می‌تواند به افزایش منابع و توسعه کیفی خدمات ارائه شده منتهی شود.

فیضی به بودجه بندی کشوری اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۸ برای نخستین بار وزارت‌های علوم و بهداشت مکلف به درآمدزایی ارزی شدند تا در این خصوص با استفاده از قابلیت‌های پارک علم و فناوری و احدهای رشد درآمدهای وزارتخانه‌ها را افزایش دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و وضع تحریم‌ها درآمدهای ارزی نباید تنها منوط به فروش منابع نفتی باشد و برای درآمدزایی مناسب باید از ایده‌های علمی نوین از جمله ظرفیت دانشگاه‌ها بهره گرفت.

وی گفت: یک نخبه و پژوهش‌گر نمی‌تواند به تنهایی هم ایده ارائه داده و هم در تبدیل آن به خلاقیت، تجاری‌سازی، بازاریابی و فروش آن موفق شود و متولیان موضوع در وزارتخانه‌ها باید کمک حال پژوهشگران و نخبگان جامعه باشند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس به مصوبات اجرا نشده در دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان اینکه این مصوبات باید طی جلسه ای تعیین تکلیف و اطلاع رسانی شوند، به مشکلات دانشکده نمین اشاره کرد و گفت: اختصاص ردیف بوجه مستقل برای دانشکده نمین می تواند مشکلات این دانشکده را حل کند.
 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد