سرویس: سرعین
کد خبر: 81924
|
12:13 - 1398/04/16
نسخه چاپی

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین

فقدان زیرساختهای فرهنگی- هنری در توریستی ترین شهر شمال غرب!/ سرعین در حال از دست دادن فرصت های فرهنگی است

فقدان زیرساختهای فرهنگی- هنری در توریستی ترین شهر شمال غرب!/ سرعین در حال از دست دادن فرصت های فرهنگی است
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفت: امروز چالش بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان سرعین نبود زیرساخت های فرهنگی است.

سعید دست افشان، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه متوازن جوامع است گفت: وجود شرایط مطلوب اقتصادی در یک منطقه و قابلیت های گردشگری آن عاملی مهم در توسعه فرهنگی واقتصادی منطقه محسوب می شود.

دست افشان افزود: در طول این سالها سرعین با وجود همه ظرفیت های گردشگری خود متاسفانه به صورت تک بعدی رشد کرده است و آنگونه که باید به توسعه فرهنگی متوازن با توسعه اقتصادی توجه نشده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین افزود: لازمه هرگونه فعالیت فرهنگی وجود حداقل زیرساخت های فرهنگی است که این مهم تا به امروز در سرعین محقق نشده است.
دست افشان با انتقاد از بی توجهی به جای گذاری اماکن فرهنگی مناسب در طرح توسعه این شهر گفت: امیدوارم نگرش مسوولان شهرستان به مقوله فرهنگ وهنر دلسوزانه و مسوولانه باشد و یادشان باشد که مهربان بودن با مقوله فرهنگ قطع به یقین متضمن جامعه ای سالم، شاداب و پویا است.
این مسوول اظهار داشت: تلقی اهالی فرهنگ و هنر استان و در راس آنها مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهر سرعین، منطقه ویژه و آزاد فرهنگی برای انجام فعالیت های فرهنگی در چارچوب ضوابط و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمام تلاششان تقویت ساختار و زیر ساخت های فرهنگی این شهرستان به عنوان یک شهر فرا استانی است این درصورتی است که این اهتمام از طرف برخی از مسوولین شهرستان متاسفانه بسیار کم رنگ و کم رمق است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین با انتقاد از بی توجهی برخی مسوولین شهرستان به مقوله فرهنگ و هنر اظهار داشت: بعد از سه ماه دوندگی برای تعیین تکلیف زمین مجتمع فرهنگی هنری شهرستان امروز شاهد آن هستیم که تمام تلاش ها در دور تسلسل افتاده و علی رغم تلاش مسوولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور قرار گرفتن مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سرعین در لیست پروژه هایی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کلنگ زنی شده و در ردیف طرحهای ملی قرار می گیرد وضعیت آن در هاله ای از ابهام است.
دست افشان افزود: اگر همت و همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری سرعین نباشد قطع به یقین فرهنگ و هنر استان که نه، فرهنگ و هنر کشور یک فرصت طلایی برای ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در شهر توریستی سرعین را از دست خواهند داد و این مقوله شاید سبب شود این شهر برای همیشه از وجود این مجموعه فرهنگی، که نیاز جدی موقعیت خاص این شهر محروم شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد