سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81941
|
12:36 - 1398/04/17
نسخه چاپی

دادستان کل کشور:

برخورد با کوچکترین فساد در دستگاه قضایی /منشا بسیاری از جرایم کوتاهی مدیران است/ اقدامات دولت در فضای مجازی متناسب با حملات دشمن نیست

برخورد با کوچکترین فساد در دستگاه قضایی /منشا بسیاری از جرایم کوتاهی مدیران است/  اقدامات دولت در فضای مجازی متناسب با حملات  دشمن نیست
دادستان کل کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده ها را می توانیم با هم افزایی بین قوا کاهش دهیم و منشا بسیاری از جرایم کوتاهی مدیران ‌دستگاه ها است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری پیش از ظهر امروز  در مراسم معارفه دادستان مرکز استان اردبیل اظهار داشت: قاضی  عتباتی از دادستان های  موفق کشور بوده و جانشین او با وسواس خاص انجام شد .

وی افزود: باید زمینه را  به گونه ای فراهم کرد که اگر شهروندی مورد ظلمی قرار گرفت دادگستری مدافع حقوق  آنها باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به ایجاد درگاهی برای ثبت شکایات از برخورد های زننده در دادگستری ها گفت: باید با کوچک ترین فساد در دستگاه قضایی  در هر سطحی که باشد برخورد شود، بعد به سراغ دستگاه های دیگر رفت؛ رفتار مجموعه دادگستری باید با مردم  توام با حسن خلق باشد. اگر برخورد ناشایستی از کارکنان قوه قضاییه  دیده شد  قطعا به آن رسیدگی و برخورد خواهیم کرد.

وی افزود:رویکرد قوه قضائیه پیشگیری از جرایم است اما این مقوله به تنهایی انجام نخواهد شد و موضوعی فرا قوه ای است و مدیران نیز نباید بگذارید فساد ایجاد شود.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد:نیروهای اطلاعاتی می توانند  در کاهش آسیب های در موثر باشند. بیش از ۵۰ درصد پرونده ها را می توانیم با هم افزایی کاهش دهیم بسیاری از این جرایم منشا آن کوتاهی در ‌دستگاه ها است.

عده ای پولدار بی وجدان با نابودی جنگل ویلا سازی می کنند

وی با اشاره به اینکه پرونده هایی در تهران با ۲۰۰ جلد داریم و منشا آن قصور مدیران است افزود:شهرداران، دهیاران و شوراها چرا اجازه می دهندساخت سازهای غیر مجاز انجام شود؛بخش عمده خسارات سیل اخیر در کشور  قابل پیشگیری بود، در مازندران بسیاری از جنگل های برای ساختمان سازی نابود شده است و عده ای پولدار بی وجدان با نابودی جنگل ها ساختمان سازی می کنند؛مدیران جنگل بانی  هر جا دیدند که گوش کسی بدهکار حذف جنگل ها نست   رسانه ای کنند.

دادستان کل کشور اظهار داشت:مقابله با آسیب ها نیازمند  تعامل بین قوا است و یکی از وظایف دادستان احیای حقوق عامه است که چند سالی اقداماتی در این زمینه  برداشته شده است اما نیازمند قانون هستم. دادستان جدید در دفاع از حقوق مردم در هر حد سطحی قدم های محکمی بردارد و در حوزه مسیر های مواصلاتی که جان مردم  به خطر می افتد و اگر مسئولی کوتاهی کرده برخورد ها صورت گیرد.

وی افزود:دادستان ها باید بعنوان مدعی العموم وارد میدان شوند خطراتی بزرگی جامعه ما را تهدید می کند و در جبهه های مختلف از جمله اقتصادی دشمن در صدد تضعیف روحیه مردم است که البته کور خواننده اند ؛  جنگ اقتصادی جنگ واقعی است که باید کشور با این  شرایط تطبیق داده شود.

حجت الاسلام منتظری تاکید کرد:جنگ فرهنگی  و یا همان شبیخون فرهنگی شدید که رهبر انقلاب سالها قبل به آن اشاره کرده اند به صورت سنگین به جامعه ما تحمیل شده است و  اگر در جنگ  سنگر ها خاکی داشتیم  امروز در فضای مجازی از تمامی جهات هجمه ها وارد می شود تا داخل   به خانه ها نیز  ورود کرده  دولت باید اقداماتی موثری بردارد که ازجمله ان توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت ازپیام رسان های بومی است ؛ گامی های در این حوزه برداشته اما متناسب حملات دشمن نیست.

دادستان کل کشور در پایان گفت:آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پایگاه رسمی در ایران ندارد اما با تقویت عوامل نفوذی در صدد وردود به دستگاه های تصمیم ساز کشور شده و بهره برداری کند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد