سرویس: اردبیل
کد خبر: 81950
|
08:08 - 1398/04/18
نسخه چاپی

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های مشگین شهر اعلام شد

صیانت از حریم اخلاقی جامعه، مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است

صیانت از حریم اخلاقی جامعه، مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است
بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان مشگین شهر با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اعلام داشت: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور موظفند در محیط های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی و نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مشگین شهر با صدور بیانیه ای ضمن گرامی داشت هفته حجاب و عفاف اعلام داشت: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور موظفند در محیط های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی ورسانه ها و صداوسیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است:حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین(ع) می باشدواین فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان وتشخیص و ارزشگذاری به مقام زن مؤمنه و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می شود. حجاب،ارزشی است منطبق باطبیعت انسان وبرای کمال ورشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس ونسل رامحقق کند.
 
این بیانیه می افزاید: درشرایطی که بدخواهان نظام اسلامی واستکبار جهانی درشبیخون گسترده فرهنگی قصددارنداین عزت وافتخار زن مسلمان راهتک کنند وباشبهه وتمسخردرتلاشنداین زینت بندگی را ازآنان بگیرند،وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران مااست تادرحفظ این پوشش وپاکیزگی تلاش کنند.
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های مشگین شهر در بیانیه خود به وقایع مسجو گوهرشاد اشاره کرد و  اعلام داشت : دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب وعفاف صیانت کردند وامروز در هجمه رسانه ها،ماهواره هاوفضای مجازی،معرفت دینی وتفکر اسلامی، سلاح مبارزه وصیانت ازعفت وپاکی زنان وخواهران ما است. نتیجه سهل انگاری و مسامحه درامر دین و بی توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده هاورشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط ونابودی یک جامعه رافراهم می کند.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان مشگین شهر در پایان این بیانیه ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اعلام داشت: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور موظفند در محیط های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و با تبلیغات گسترده در ترویج فرهنگ دینی ورسانه ها و صداوسیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.
صیانت از حریم اخلاقی جامعه ، مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مومنین تلاش گسترده ای در جهت ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی انجام دهند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد