سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81986
|
15:58 - 1398/04/21
نسخه چاپی

امام جمعه موقت اردبیل

عفت اجتماعی، موجب بالندگی جامعه اسلامی می شود

عفت اجتماعی، موجب بالندگی جامعه اسلامی می شود
امام جمعه موقت اردبیل به تشریح اهمیت عفت و آثار معنوی آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: بالندگی جامعه اسلامی و پیشرفت‌های مسلمانان در طول تاریخ در سایه عفت اجتماعی و مهار هوای نفس بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت اله علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل در خطبه ای نماز جمعه این هفته اردبیل  به تشریح اهمیت عفت و آثار معنوی آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: بالندگی جامعه اسلامی و پیشرفت‌های مسلمانان در طول تاریخ در سایه عفت اجتماعی و مهار هوای نفس بوده است.

وی به برنامه های غرب و دشمنان اسلام در تغییر سبک زندگی اشاره کرد و گفت: تغییر افکار مردم برای جهت‌دهی رفتار آن‌ها بر مبنای ارزش‌های غربی و غیردینی و غیراسلامی محوری‌ترین سیاست دشمنان در ایران اسلامی بوده است.

فروغی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اندلسی کردن ایران راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی است،گفت: اضطراب و مشکلات روحی و روانی جوامع امروز حاصل فرهنگ غربی است و ما نیازمند کار و فعالیت فرهنگی صحنه‌ای بر مبنای آموزه‌های اسلامی جهت دوری از اثرات اسفناک اندیشه‌های غرب هستیم.

خطیب نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اهمیت وفای به عهد در زندگی اجتماعی و سیاسی گفت: مقاومت در برابر دشمن رمز موفقیت و پیروزی است و در مقابل پیمان‌شکنان باید با سرعت و قاطعیت اقدام کرد.

فروغی به استراتژی‌های آمریکا و شکست آنان در منطقه اشاره کرد و گفت: معامله قرن و فروش دائمی فلسطین و ایجاد اتحاد بین کشورهای عربی بر علیه ایران و تقویت ایران هراسی در منطقه برنامه آمریکا و انگلیس است و سابقه‌ی دشمنی آنان با مردم ایران در طول تاریخ آشکار بوده و نباید فریب سیاست‌های دشمن را خورد.

وی افزود: دزدی دریایی و توقیف نفت‌کش ایرانی عرصه‌ی دیگری از شکست و پشیمانی استکبار خواهد بود چرا که مردم ایران همواره ثابت کرده‌اند که در مقابل دشمن و ظلم ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه موقت اردبیل عفت را در جامعه اسلامی نمونه‌ای از تقوا دانست و گفت: دین اسلام بر پایه‌ی فطرت انسان بنا شده و هیچ حکم دینی وجود ندارد که مخالف فطرت بشر باشد ولی پیروی از هوای نفس می‌تواند همه روندها را برهم بریزد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد