سرویس: اردبیل
کد خبر: 81988
|
20:03 - 1398/04/21
نسخه چاپی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور

بسیج، محدودیت ها را مغلوب کرده است/ هنر انقلابی در کشور شکوفا می شود

بسیج، محدودیت ها را مغلوب کرده است/ هنر انقلابی در کشور شکوفا می شود
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه بسیج همواره محدودیت ها را مغلوب کرده است، گفت: راه اندازی گروه های هنری بسیج در اقصی نقاط کشور، منجر به شکوفایی هنر انقلابی و ارزشی در کشور خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بعد از ظهر امروز نشست مسئولین انجمن‌ها و گروه‌های هنری ادبی، هنری بسیج هنرمندان اردبیل با حضور امیر نصیربیگی مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.

بسیج، محدودیت ها را مغلوب کرده است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در این مراسم ترویج هنر انقلابی و ارزشی در جامعه را جزو برنامه‌های اصلی بسیج هنرمندان عنوان کرد و گفت: در این راستا حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های همسو نقش اساسی در پیشبرد اهداف و افزایش تعاملات دوسویه  دارند.

وی در ادامه سخنان خود به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت:  فارغ از همه شعار‌ها در عرصه‌های مختلف، قشر هنرمندان در این حوزه باید با انجام برنامه‌های مدون و منظم قدم موثری را در تولید و رونق هنر بردارند.

نصیربیگی ماموریت اصلی انجمن‌ها را حفظ و انسجام رویه کنونی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را در راستای هموارسازی مسیرها و رفع مشکلات موجود به کار خواهیم گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی وضعیت انجمن های هنری بسیج در استان اردبیل پرداخت و با بیان اینکه 32 سازمان استانی در کشور فعالیت می کنند گفت: در همه استان ها بنا به تراکم جمعیت، انجمن ها و گروه های هنری تعریف شده تا در راستای هنر انقلابی به ارزش افرینی بپردازند.

نصیربیگی به تشریح وظایف گروه های هنری در کشور پرداخت و گفت: با سوفق دادن حمایت ها و منابع لازم به سوی گروه های هنری در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هنر انقلابی و ارزشی در تمام نقاط کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسیج همواره محدودیت را مغلوب کرده است، گفت: هنرمندان بسیجی با حضور در کف میدان، حماسه افرینی می کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در پایان سخنان خود به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط هنرمندان اردبیلی اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا با تعامل با دستگاههای اجرایی بتوانیم تا حدودی از مشکلات هنرمندان بسیجی از جمله بیمه بکاهیم.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری راهیان نور دریایی ویژه هنرمندان در سالجاری خبرداد.

اردبیل ، استان استعدادها است

حجت الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست با نگاه مذهبی به تبیین رسالت هنر در عصر فعلی پرداخت و گفت: اکنون که در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داریم، استفاده از ظرفیت‌های هنر برای تاثیرپذیری در جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری هنر و رسانه در جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آن بسیار مهم است، افزود: در شرایط موجود، هنر یکی از زیرساخت‌های توسعه سواد رسانه است که باید در این راستا اقدامات اساسی انجام گیرد.

ستوده  به رویکرد‌های موجود در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود زمینه های تاثیرگذاری مثبت هنر در جامعه را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یک استان استعداد خیز است، گفت:باید با استدلال و برهان مسائل را پیش برد چراکه هنر زبان فهم است بنابراین فهم درست داشتن از هنر در جامعه منجر به تعالی می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل عرصه جبهه مقاومت را یادآور شد و گفت: این زبان هنر بود که حقانیت جبهه مقاومت در جهان را به اثبات رساند.

انجمن فیلم، از تجهیزات لازم برخوردار نیست

سید رضی محمودی مسئول انجمن فیلم و تئاتر  با بیان اینکه 23 گروه هنری شناسنامه دار در سطح استان فعالیت می کنند، گفت:وقوع اتفاقات هنری در سطح استان و تولیدات هنری، مستلزم امکانات و تجهیزات است.

وی با بیان اینکه 90 درصد تولید فیلم به وجود تجهزات وابسته است، از مسئولان خواست تا با تامین تجهیزات لازم ضمن کمک به تولیدات هنری در استان امکان درآمدزایی برای انجمن را نیز فراهم کنند.

داستان نویسان برای چاپ آثار خود، نیازمند حمایت مالی هستند

توران قربانی فعال هنری در انجمن داستان کانون بسیج هنرمندان اردبیل نیز لزوم حمایت از چاپ و نشر آثار هنرمندان اردبیلی را خواستار شد و گفت: در برهه کنونی که فشار اقتصادی بر کشور حاکم است، نویسندگان نیازمند حمایت های مالی هستند تا با چاپ آثار خود به سمت کمالگرایی حرکت کنند.

وی در پایان سخنان خود از مسئولین بسیج هنرمندان کشور خواست بتا فراهم کردن شرایط لازم امکان تدریس اساتید استانی در محافل ادبی  و کارگاه های اموزشی در منطقه را فراهم کنند چراکه هنرمندان اردبیلی از توان بالایی برخوردارند.

لزوم اختصاص مکان اختصاصی برای بسیج هنرمندان

حاتم رسولی عضو هیات اندیشه ورز بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه تولید مستلزم ارائه و نمایش آثار است از فقدان مکان خاص برای هنرمندان اردبیل انتقاد کرد و گفت: تا زمانیکه بسیج هنرمندان استان یک مکان مختص به خود نداشته باشد نمی توان استعدادهای استان در زمینه هنر را شکوفا کرد.

در ادامه این نشست مسئولین انجمن های هنری بسیج اردبیل با نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمدان  در خصوص نحوه فعالیت ها تبادل اندیشه کرده  و به مطالبه گری پرداختند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد