سرویس: اردبیل
کد خبر: 87823
|
16:52 - 1399/08/21
نسخه چاپی

در دیدار معاون وزیر راه از اردبیل مطرح شد؛

ورزشگاه علی دایی نیاز به بازسازی اساسی دارد/ استان اردبیل با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است

 ورزشگاه علی دایی نیاز به بازسازی اساسی دارد/ استان اردبیل با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است
استاندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است به لزوم تسریع در عملیات احداث بیمارستان نجف زاده اشاره کرد و گفت: ورزشگاه علی دایی نیز با مشکلاتی رو به رو است که بعد از بازسازی و بهسازی در اختیار این دستگاه اجرایی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل  در جریان بازدید از پروژه بیمارستان نجف زاده و استادیوم علی دایی که با حضور محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی انجام شد اظهار کرد: بیمارستان نجف زاده با سطح اشغال بیش از ۱۶هزار متر در سفر رییس جمهور به استان اردبیل از ۲۵۰ تخت خوابی به ۵۰۰ تخت خوابی تغییر یافت.

وی با بیان اینکه این پروژه مشکل اعتبار نخواهد داشت گفت: ۱۵۰میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهوری و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به عنوان سازمان مجری به این پروژه بزرگ در نظر گرفته شده که تا کنون ۵۰ میلیارد تومان تامین به زودی تخصیص می بابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا پایان سال این اعتبار به ۱۰۰میلیارد تومان می رسد گفت: تا تابستان سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان تضمین شده و ۱۰۰درصد جذب می شود که با تعیین مشاور و اتمام مطالعه طرح، عملیات خاکبرداری به اتمام رسیده و تا پایان سال عملیات اجرایی فنداسیون نیز تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۲۵۰۰متر زیر بنا در این پروژه افزایش یافته است گفت: که عملیات خاکبرداری، آزمایش مکانیک خاک و تجهیز کارگاه در یک برنامه زمان بندی انجام شده و بصورت اسکلت فلزی با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان و از سوی پیمانکار بومی اجرا می شود.

 بهنام جو تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است و باید با شدت دادن به اجرای پروژه این کمبودها جبران شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته با تلاش و پیگیری هایی که رییس دانشگاه علوم پزشکی انجام داده از محل تهاتر نیز مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای بیمارستان۵۰۰ تخت خوابی نجف زاده تزریق می شود.

 ورزشگاه علی دایی نیاز به بازسازی اساسی دارد

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نواقص استادیوم علی دایی نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات زیر بنایی از قبیل رختکن ها، محوطه و چمن مصنوعی این مجموعه ورزشی و همچنین نفوذ آب از جایگاه تماشا گران به ساختمان اداری و سرویس های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و با تامین اعتبار مناسب این نواقص بر طرف می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توافق لازم برای انتخاب مشاور انجام شده بود افزود: با بررسی های کارشناسی و مطالعه زیر بنایی این مجموعه بزرگ تامین اعتبار می شود تا حداقل تا یکسال آینده رفع نواقص شده و تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان شود.

استاندار اردبیل گفت: این پروژه به دلیل افتتاح سریع هنوز تحویل اداره کل ورزش و جوانان نشده و بعد از بازسازی و بهسازی در اختیار این دستگاه اجرایی قرار می گیرد.

بهنام جو گفت: با قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبار خوبی برای رفع نواقص کل مجموعه تخصیص می یابد و علاوه بر آن سالن پیست دو میدانی نیز در اینده نزدیک تکمبل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: ورزشگاه علی دایی نیاز به بازسازی اساسی دارد و با بررسی کارشناسی و مطالعه جامع این مجموعه اعتبار قابل توجهی پیش بینی می شود.

 علیزاده افزود: یک مشاور متخصص که در طراحی و ساخت ورزشگاه های کشور تجربه خوبی دارد انتخاب شده که نواقص موجود طبق نظر مشاور بر طرف می شود.

وی نفوذ آب از زیر صندلی های تماشاگران به طبقه زیرین را قابل حل و تعمیر دانست و گفت:در فصل زمستان ضمن مطالعه اساسی و انتخاب پیمانکار رفع نواقص موجود را از سال اینده شروع می کنیم و در بحث صندلی ها و زیبا سازی مجموعه نیز برنامه داریم.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد