کد خبر: 87986
|
09:00 - 1399/09/03
نسخه چاپی

قوچان نژاد گرانترین بازیکن ۳۳ ساله جهان!

قوچان نژاد گرانترین بازیکن ۳۳ ساله جهان!
انتقال رضا قوچان نژاد به پرسپولیس می‌توانست بمب نقل و انتقالات در فوتبال ایران باشد اما این اتفاق به دو دلیل رخ نداد.

به گزارش سبلان ما، به نقل از ورزش سه، در سال های اخیر بحث حضور رضا قوچان نژاد در تیم های ایرانی بارها مطرح شده و نام او بیش از هر تیم دیگری نزدیک پرسپولیس بوده است. در زمانی که او پیراهن تیم ملی را برتن داشت و گزینه آقای گلی لیگ هلند در تیم هیرنفین بود یا آن موقع که در چمپیونشیپ انگلستان توپ می‌زد، چنین انتقالی دور از ذهن به نظر می‌رسید اما این بار در ۳۳ سالگیِ گوچی پیوستن او به لیگ برتر ایران از نگاه بسیاری قریب الوقوع هم بود.

اما این بار هم رویای هواداران پرسپولیس که خود را آماده خرید کیت جدید تیمشان با شماره و اسم قوچان نژاد بودند، به سرانجام نرسید و تیر سرخ ها به سنگ خورد. قبل از پرسپولیس تراکتور هم برای جذب گوچی وارد عمل شده بود ولی زنوزی هم نتوانست این بازیکن را برای امضای قرارداد مجاب کند.

چرا این اتفاق رخ نداد؟ چه شد که مذاکرات شفاهی پرسپولیس با او، جدی تر نشد و طرفین نتوانستند پای میز مذاکره بنشینند و صحبت های خود را مطرح کنند؟ ابراهیم شکوری معاون اجرایی سرخ ها که قرار بود در این انتقال نقش آفرینی کند، دو دلیل را برای این موضوع مطرح کرده است. 

نکته نخست مشکلات خانوادگی رضا قوچان نژاد است که البته پس از ازدواج با سروین بیات تشدید یافته و یکی از موانع حضور او در ایران به حساب می‌آید. معاون اجرایی سرخ ها در این باره گفته است: درباره رضا قوچان نژاد به صورت شفاهی صحبت کردیم اما او دو مشکل عمده داشت، ابتدا بحث حضور خانواده اش در ایران بود که کار را سخت می‌کرد.

وی همچنین با تشریح مشکل اصلی گفته است: بحث دوم درباره رضایتنامه‌اش بود که باید مبلغی پرداخت می‌کردیم. برای کشور ما ۶۰۰ هزار دلار و یک میلیون دلار زیاد است و از طرف دیگر این پول می‌توانست تیم ما را دچار چالش کند چون ارقام بازیکنان ما کاملا مشخص است.

بنابراین به نظر می‌رسد مشکل اصلی، درخواست مالی بالای رضا قوچان نژاد است که از بودجه پرسپولیس بسیار بیشتر است و به زعم مدیران این باشگاه رقمی تامین نشدنی محسوب می‌شود.

مسئله اصلی این است که در پنجره نقل و انتقالات اخیر، مسئله سقف قرارداد پرسپولیس به شدت داغ بود و گفته می‌شد که این تیم از نظر دلاری تنها قادر به پرداخت حقوق سالیانه ۱۲۰ هزار دلار (۳.۵ میلیارد تومان) است که با رقم درخواستی مهاجم سابق تیم ملی تفاوت فاحش دارد.

گوچی ۳۳ ساله که از بلژیک تا انگلستان و هلند را برای فوتبال پیموده، همچنان بازیکنی دست نیافتنی برای تیم های ایرانی محسوب می‌شود و اگر در این پنجره نقل و انتقالات پرسپولیسی می‌شد، برچسب گران ترین بازیکن این تیم را متوجه خود می‌دید.

با این حال احتمالا در سال های آینده نیز گوچی مورد توجه باشگاه های ایرانی قرار خواهد گرفت؛ خصوصا این که قراردادش با زولته وارخم به زودی تمام خواهد شد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد