سرویس: وبگردی
کد خبر: 87990
|
10:16 - 1399/09/03
نسخه چاپی

10 سوال که قبل از خرید هدایای تبلیغاتی باید از خود بپرسید.

1.چرا باید برای هدایای تبلیغاتی هزینه کرد؟

به گزارش سبلان ما ،قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید از کسب و کار خود چه می خواهید! معمولا پاسخ شما فروش محصولات خواهد بود. چنانچه بتوانید بازار محصول خود را به دست بگیرید و در حوزه کاری خود معتبر شوید و همه شما را به عنوان یک تولید کننده یا خدمات دهنده خوب بشناسند؛ در نتیجه شما نیاز به تبلیغاتی دارید که بیش از پیش برای دیگران شناخته شوید و یکی از بهترین گزینه های شما استفاده از هدایای تبلیغاتی برای اعتبار برند است.

 

 

2. آیا ممکن است به نتیجه دلخواه از این راه تبلیغات نرسم؟

در بازار امروز که رقابت بسیار است و هر روز ایده های نو و جدیدی برای جذب مشتری خلق می شود، هر چیزی ممکن است! ولی یکی از بهترین راه ها که اکثر مواقع تمام بیزینس ها ( در هر حوزه ای) از آن نتیجه گرفتند، هدایای تبلیغاتی بوده است زیرا با وجود آن که ایده ی جدیدی برای جذب مشتری نیست و از قدیم الایام به شیوه های متفاوت در بازار جهانی وجود داشته است، با این حال هنوز یکی از ماندگارترین و خلاقانه ترین راه ها برای جذب مشتری است. 

3. آیا از رقبا با استفاده از هدایای تبلیغاتی پیشی می گیرم؟

اگر تا به امروز از این راه استفاده نکرده اید باید بگوییم شما نسبت به 90% رقبای خود عقب هستید، چرا که این نوع تبلیغات یکی از پایه ای ترین راه ها در دنیای پر رقابت امروز است. تقریبا انواع کسب و کارها، به نوعی با این روش تبلیغاتی در ارتباط هستند و از آن به مدرن ترین نحو ممکن استفاده می کنند. با به کار بردن یک ایده نو در هدایای تبلیغاتی، حضور خود در بازار و موفقیت در فروش را تضمین خواهید کرد.

4.چه نوع هدیه تبلیغاتی را باید انتخاب کنم؟

با توجه به حوزه کاری خود و جامعه ی مشتریانی که با آن ها طرف هستید، باید بدانید که چه هدیه ای می تواند معرف شما باشد. به عنوان مثال اگر بیزینس شما در حوزه ی امور عمرانی و ساختمانی باشد، می توانید    جعبه  ابزار  تبلیغاتی   یا تندیس هایی که نام برند شما بر روی آن حک شده را به عنوان هدیه در نظر بگیرید. با این کار یک هدیه زیبا را در اختیار مشتریان خود قرار داده اید و با استفاده مشتریان از آن هدیه، افراد بیشتری با برند شما آشنایی پیدا می کنند و این یک سرمایه بلند مدت برای ارتقای کسب و کار شما است.

 

5. چرا هدایای تبلیغاتی، به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می آیند؟

اگر بخواهیم هدایای تبلیغاتی را مثلا با تبلیغات تلویزیونی مقایسه کنیم می توانیم مزایای آن را به این صورت طبقه بندی کنیم:

  • بسیار به صرفه تر و کم هزینه تر است.
  • تا مدت زیادی ماندگاری دارد و مثل تبلیغات تلویزیونی محدود نیست.
  • قدرت نوآوری و ماندگاری در ذهن بیشتری دارد.
  • تصویر بهتری از برند شما ارائه می کند.
  • به صورت کلی بیشتر جامعه مشتریان اصلی و آماده سرمایه گزاری شما را مورد هدف قرار می دهد.
  • علاوه بر تبلیغات یک خدمتی به مشتریان برای جلب اعتماد کرده اید.
  • نوعی سپاس گزاری و وفاداری دو طرفه میان مشتری و کارفرما ایجاد می شود و ...

این ها تنها بخشی از مزیت های هدایای تبلیغاتی بود.

 

6. آیا باید به صورت دائم برای هدایای تبلیغاتی هزینه کنیم؟

در جواب این سوال نمی توان گفت به صورت دائم باید هزینه کرد، اما در مناسبت های مختلف می توان هدیه ای برای مشتریان و همکاران خود در نظر بگیرید و بدین طریق ارتباط خود را با انها مستحکم تر از پیش کنید.

7. در میان چه کسانی هدایای تبلیغاتی باید توزیع شود؟ آیا فقط باید به مشتریان قدیمی اهدا شود؟
در این نوع تبلیغات، هیچ بایدی وجود ندارد! شما می توانید به عنوان یک اشانتیون در ازای خرید مشتریان گیفت های مخصوص خود را به آن ها بدهید و یا هنگام رویدادهای خاص مثلا نمایشگاه های حوزه کاری خودتان، رویداد های علمی مربوطه و هر مکانی که احساس می کنید در آن مشتریانی را می توانید جذب کنید، پخش کنید و دیگران را با کسب و کار خود آشنا نمایید. گاهی در ازای خرید بیشتر از یک حد مورد نظر شرکت ها این    گیفت    تبلیغاتی    را به مشتری می دهند و گاهی بین مردم توزیع می کنند، انتخاب با خودتان است و خودتان باید تشخیص دهید که کدام یک برای کسب و کار شما سودمندتر است.

8. آیا می توان به جای استفاده از هدایای تبلیغاتی، به مشتریان، تخفیف داد؟

در نگاه اول اهمیت هدایای تبلیغاتی با تخفیف دادن روی کالا ها یک اندازه به نظر می آید ولی اینطور نیست! شما با تخفیف دادن، مشتریان را فقط هنگام تخفیف های گسترده جذب می کنید. ( هزینه ی تخفیف ها نیز از هزینه این نوع تبلیغات به مراتب بالاتر خواهد بود.) و هر گونه جذب خریدار به صورت موقتی، غیر پایدار و با صرف هزینه بیشتر است.

در نتیجه اگر میان این دو راهی هستید، هدایای تبلیغاتی گزینه مناسب تری است.

9. برای پیشی گرفتن در این نوع تبلیغات چه کار انجام بدم؟

یکی از مهم ترین رازهای این مبحث، نوآوری در تهیه هدایای تبلیغاتی است. بسیاری از این نوع هدایا تکراری شده و دیگر جذابیتی برای مخاطبین ندارد؛ در نتیجه با داشتن یک ایده جدید، مثلا هدایای سازگار با محیط زیست، هدایای مرتبط با امور خیریه یا هر مدل دیگری که متمایز با هدایای تبلیغاتی روزمره باشد، می تواند مشتریان بسیاری را برای شما جذب کند.

10. چه ارگان یا افرادی هدایای تبلیغاتی را برای من آماده می کنند؟

شرکت های بسیاری  هستند که در زمینه تولید و عرضه هدایای تبلیغاتی فعالیت می کنند. با سپردن کار خود به این شرکت ها هدایای خود را آماده کنید و در دسترس عموم قرار دهید. 

مطمئن باشید در صورتی که با مجموعه ای حرفه ای و کاربلد کار کنید و استراتژی درستی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی اتخاذ کنید، تاثیرات آن را به صورت آشکار در کسب و کار خود مشاهده می کنید. 

پیشنهاد می کنیم برای اشنایی بیشتر با هدایای تبلیغاتی و انتخاب محصول روی لینک   پیشنهاد   هدایای   تبلیغاتی

کلیک کنید.