سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88622
|
09:03 - 1399/10/06
نسخه چاپی

بازی سفیرعشق آغاز یک راه!

بازی سفیرعشق آغاز یک راه!
اثر فاخر سفیرعشق بزرگ ترین بازی رایانه ای تاریخ ایران زمین، روایتی هنرمندانه و منحصر به فرد از "مهران" سردار ایرانی دارد که به یاری مسلم بن عقیل سفیر امام زمانش شتافته و جانفشانی می کند؛این بازی قصه‌محور و تک نفره، تبلور توانمندی 30جوان متعهد ایرانی و آغاز یک راه است.

به گزارش سبلان ما ، اثر فاخر سفیرعشق بزرگ ترین بازی رایانه ای تاریخ ایران زمین، روایتی هنرمندانه و منحصر به فرد از "مهران" سردار ایرانی دارد که به یاری مسلم بن عقیل سفیر امام زمانش شتافته و جانفشانی می کند؛این بازی قصه‌محور و تک نفره،  تبلور توانمندی 30جوان متعهد ایرانی و آغاز یک راه است.

 

بازی سفیرعشق که در تراز مولفه های فرهنگی ملت ایران و محصولات اول جهانی است این  امید را به ما داد که در روزهای نه چندان دور شاهد پدیده‌ها و خلاقیت های فراوانی از ایرانیها در حوزه قدرتمند ترین رسانه تعاملی باشیم.

اما براستی بازی ها چرا اهمیت دارد و کدام دلیل باعث شده تا در سالهای اخیر بازیها هدف سرمایه گذاری های عظیم  قرار بگیرند.  

شاید راحترین و کوتاه ترین پاسخ این است که بازی رایانه ای قدرتمندترین رسانه تعاملی است و به سبب کیفیت و شدت رسانه ای در زمان کم، بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب دارد و از طرفی در کنار سودآوری موثرترین ابزار انتقال فرهنگی است و از همین رو است که حضور در صنعت بازی برای کشورهای قدرتمند از اهمیت فوق العاده ای  برخوردار است.

 بر فرض مثال در سال 2014 درآمد بازی در ایالت متحده آمریکا چیزی حدود یک سوم درآمد نفتی ایران بوده است !؛  یا  طبق آمار رسمی در حال حاضر از 83 میلیون ایرانی 32 میلیون نفر گیمر هستند، یعنی  به طور متوسط روزانه  93 دقیقه بازی می کنند.

و جالب تر اینکه از جمعیت 32 میلیونی گیمر ایرانی 25 درصد کودک، 17 درصد نوجوان و 44 درصد جوان و 13 درصد میانسال و یک درصد  را کهنسالان شامل می شوند.  

با توجه به آماربالای گیمرهای ایرانی باید به این مهم توجه داشت  فارغ از هر هیاهوی رسانه ای، اخبار، هشتک و کوران سریالها و فیلمها ، رسانه ای به اسم  بازی چقدر خاموش ساکت ، مخاطبان را با خود همراه می کند و مخاطب با قهرمان همزاد پنداری کرده به شدت تاثیر می گیرد و بلافاصله هم بروز می‌دهد که البته نمونه ای از تاثیرات بازی های خشن و غیر بومی بر مخاطب ایرانی را در غائله بنزین به عینه دیدیم.

باید هوشیار بود؛ بــازی ســن و ســال نمی شناســد و امروز در هر خانواده ایرانی حداقل یک گیمر وجود دارد و نباید از این امر مهم غفلت کرد که ساخت بازی های فاخر بازی‌های رایانه‌ای  همچون "سفیر عشق" که هنر و صنعت و رسانه را توامان دارد ، بی شک  در کنار ارزآوری، ابزاری برای انتقال فرهنگ ایرانی – اسلامی خواهند بود.

به قلم : سمیه شاهی - دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان اردبیل

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد