سرویس: سیاسی
کد خبر: 88832
|
15:23 - 1399/10/19
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

افول آمریکا قابل کتمان نیست/آیت الله مصباح، آسمان روشنگری در کوران حوادث بود/موشک باران عین الاسد سرآغاز انتقام خون سردار سلیمانی بود

افول آمریکا قابل کتمان نیست/آیت الله مصباح،  آسمان روشنگری در کوران حوادث بود/موشک باران عین الاسد سرآغاز انتقام خون سردار سلیمانی بود
امام جمعه شهرستان نیر به تحرکات اخیر آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: افول آمریکا قابل کتمان نیست چراکه آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و نه تنها قدرت اداره امور داخلی خود را ندارد در خارج از کشور خود نیز اُبهت پوشالی خود را از دست رفته می بیند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به بیان فضیلت‌های تقوا پرداخت و گفت: مسئولان در این شرایط اجتماعی و اقتصادی همراه با همکاران خود به مردم خدمت کنند چراکه نماینده نظام جمهوری اسلامی و حاصل خون شهدا هستند.

وی با بیان اینکه اهل تقوا از مسئولیت خود سوء استفاده نمی کند گفت: سواستفاده از فرصت‌ها، شایسته مسئول در نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به تشریح علت دزدی و اختلاس در کشور پرداخت و گفت:  این گونه انسان ها ضعف شخصیتی دارند و محبت خدا و اهل بیت(ع) را درک نکرده‌اند تا خدمت به مردم را نیز درک کنند.

وی با بیان اینکه قانون برای همه مردم یکی است، گفت: بهتر است مسئولین در فرصت اندک باقی مانده با خدمت به مردم به جبران گذشته بپردازند. 

امام جمعه شهرستان نیر به حضور برخی از مسئولین استانی در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت:مدیران کل محبت می‌کنند به شهرستان می آیند و از نزدیک مشکلات مردم را مشاهده می کنند و همانگونه که شاهد بودیم خیلی از مشکلات شهرستان ‌در یک سال اخیر حل شده است اما مشکل اصلی مردم شهرستان نیز بیکاری و نبود کار مناسب با تولید به خصوص مشکلات اقتصادی به ویژه در سالی که مزین به جهش تولید است وجود دادر.

وی به فعالیت های سازمان امور آب استان نیزاشاره کرد و گفت: مسئولان از روی کاغذ با مردم حرف نزنند چراکه هنوز هم مشکلات سد سرخاب، یامچی و رودخانه آغلاغان حل نشده است در حالیکه دولت میادرت به برون سپاری پروژه ها می کند  ولی در امور آب، تازه به فکر سرمایه‌گذاری افتاده است.

آیت الله مصباح،  آسمان روشنگری در کوران حوادث بود

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح یار امام و یاور انقلاب و رهبری بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح،صاحب علم، بصیرت و تقوا بود، گفت: آیت الله مصباح در تهاجمات بی امان دشمنان، آسمان روشنگری بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر گفت:آیت الله مصباح خدمات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی عظیمی به انقلاب و جامعه اسلامی ارائه کرد،تاسیس بنیاد باقرالعلوم و موسسه امام از خدمات بارز مرحوم مصباح است.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح، اندیشه امام در مبارزه با طاغوت و استبداد را در جامعه تقویت کرد، گفت:  مبارزه با جریان انحرافی از جمله مجاهدت های این عالم دینی  و انقلابی بود.

افول آمریکا قابل کتمان نیست

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تحرکات اخیر آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: افول آمریکا قابل کتمان نیست چراکه آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و نه تنها قدرت اداره امور داخلی خود را ندارد در خارج از کشور خود نیز ابهت پوشالی خود را از دست رفته می بیند چنانچه سود غرب و اروپا هم به این موضوع اذعان دارند.

وی به سقوط لیبرال دموکراسی غربی  در مهد دموکراسی اشاره کرد و گفت: رفتار ترامپ استثنا نیست و این شخص در واقع  چهره واقعیت های آمریکا را نشان داد.

حجت الاسلام نعمتی به مقایسه آشوب های خیابانی در انتخابات سال 88 ایران بو  انتخابات 2020 آمریکا پرداخت و گفت: در جریان شورش آمریکا و تسلط شورشیان بر پارلمان این کشور، ترامپ مردم را  به بازگشت به خانه دعوت کرد و در نهایت نیز  نتیجه انتخابات را پذیرفت، ولی در انتخابات سال ۸۸ ، فتنه‌گران که بیشترین بدهی را به نظام اسلامی ایران  وارد کردندهنوز طلبکارانه برخورد می کنند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود به رزمایش پهبادی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این رزمایش قدرت بلامنازع ایران در خاورمیانه را به نمایش گذاشت، این رزمایش که حکایت از اقتدار و امنیت، استقلال، صنعت،اقتصاد،سیاست و ثبات مدیریت کشور از بیگانگان دارد نشان داد که امنیت قابل مذاکره نیست.

وی به سرنوشت کشورهایی که با امنیت خود معامله کردند پرداخت و گفت: لیبی امنیت خود را امضا کرد و گرفتار توطئه غرب شد، اما پاکستان ایستادگی کرد و حاضر به معامله با امنیت خود نشد، هند نیز هزینه های زیادی بابت حفظ امنیت خود داد و همه این ها بیانگر این است که امنیت قابل مذاکره نیست و قطعاً استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیون ایستادگی و پایداری است.

حجت الاسلام نعمتی یاد و خاطره شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشت و گفت: موشک باران عین الاسد سرآغاز انتقام خون سردار سلیمانی بود.

وی بهFATF نیز اشاره کرد و گفت:FATF یک سازمان غیر دولتی است که سیاست ها و استانداردهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و گروگانگیری اقتصاد ایران را دنبال می کند و گشایش راه نفوذ دشمن به نظام مدیریتی و سیاست جمهوری اسلامی ایران است بنابراین مسئولین با کسب بصیرت های لازم نباید تکرار وقایع تلخ گذشته را به خود بدهند.

امام جمعه شهرستان نیر آغاز  غنی سازی ۲۰ درصد بعد از شهادت محسن فخری زاده را بهترین پاسخ به بدعهدی های غرب در مذاکرات برجام دانست و گفت: هم‌صدایی قوای سه گانه کشور در این اقدام پاسخ محکمی به زیاده خواهی ها، تهدیدات و بدعهدی های آمریکا است و قطعاً جنبه بازدارندگی دارد.

وی از مسئولان کشور خواست به خنده های شیطانی جنایتکاران تاریخ بشریت و طراحان داعش دوباره اعتماد نکنند و به میز مذاکرات که حاصل مکر و حیله دشمنان اسلام است باز نگردند و حُقه توبه غرب از عملکرد گذشته خود را نخورند چراکه تاریخ نشان داده است توبه غرب قبول نیست و تنها راه حل مشکلات کشور توجه به توان داخلی است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد