سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 88842
|
09:20 - 1399/10/20
نسخه چاپی

بازدید دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از آثار تاریخی مشگین شهر+عکس

بازدید دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از آثار تاریخی مشگین شهر+عکس
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با حضور در محوطه های تاریخی شهرستان مشگین شهر در جریان وضعیت آثار باستاری این شهرستان قرا گرفت.

به گزارش سبلان ما ،  سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل روز جمعه به همراه نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با حضور در شهرستان مشگین شهر از آثار تاریخی و باستانی این شهرستان از جمله محوطه تاریخی کهنه قلعه ، بقعه شیخ حیدر، موزه مشگین شهر و محوطه باستانی شهریئری  بازدید و در جریان مشکلات موجود قرار گرفت.

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل در این بازدید گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این مجموعه تاریخی را ارائه  دادو افزود: مهمترین اقدامات ما در این زمینه تبدیل این سایت باستانی به نخستین پایگاه ملی استان اردبیل بود که از حیث اهمیت و تشکیلات اداره و بودجه بسیار هائز اهمیت بوده و این مجموعه از این پس دارای ردیف بودجه جداگانه در کشور خواهد بود.

وی به اقدامات مرمتی و حفاظتی انجام شده در  مجموعه  تاریخی کهنه قلعه اشاره کرد و افزو:د با پیگیری های فراوان در مجموع نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال بودجه برای مرمت و باز آفرینی این قلعه باستانی تخصیص یافته است که بعد از احیا با مشارکت شهرداری مشگین تبدیل به پارک و کاربری فرهنگی و گردشگری خواهد شد.

 طباطبایی دادستان اردبیل در این بازدید از اقدامات اخیر میراث فرهنگی قدردانی کرد و گفت: ما می دانیم تعداد آثار میراثی استان گسترده بوده و سختی کار و ابعاد فنی و هنری و تاریخی نیز در حوزه میراث فرهنگی بسیار زیاد است که باعث کند شدن روند کارها می شود با این حال انتظار مردم شریف شهرستان در رسیدگی به آثار باستانی شهرستان کاملا بجا بوده و بایستی تدابیری اندیشیده شود که این امورات تسریع یابد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد