سرویس: سیاسی
کد خبر: 88888
|
12:32 - 1399/10/22
نسخه چاپی

تکرار خواسته ضدانقلاب خارج نشین و ترامپ از زبان فائزه هاشمی / تندروی‌هایی که صدای برادر را درآورد

تکرار خواسته ضدانقلاب خارج نشین و ترامپ از زبان فائزه هاشمی / تندروی‌هایی که صدای برادر را درآورد
فائزه هاشمی در سخنانی قابل تامل بیان کرده بود که دوست داشته دوباره ترامپ زمام امور کاخ سفید را در دست بگیرد تا فشار اقتصادی و تحریم ها را علیه ایران بیشتر ادامه دهد تا مگر بواسطه این موضوع سیاست های کشورمان تغییر کند!

به گزارش سبلان ما ، دوقطبی سازی در جریان اصلاحات به ترفندی برای وجهه دهی به خود و بی اعتبار کردن طرف مقابل تبدیل شده است و با برچسب زنی به رقیب صورت می گیرد. دوقطبی هایی مثل اعتدالگرا، تندرو، مدرن و عقب افتاده و ... در این جریان کلید خورد و اصلاح طلبان همواره خود را قطب مناسب و دیگران را قطب تخریب گر عنوان می کردند اما حالا در فضای سیاسی کشور با توجه به اینکه چندین سال است  مدیریت اجرایی در دست اصلاح طلبان و نیروهای اعتدال گرایان است، بسیاری از شعارها در مقام عمل رنگ باخته است و واقعیت وجودی این جریانات سیاسی و اعضای آنها آشکار شده است.

در همین زمینه تندروی های نیروهای جریان اصلاحات هر روز به طریقی از افعال و گفتار آنها بیرون می زند. اخیرا حرف های تند «فائزه هاشمی» که چندین سال است فعالیت های ساختارشکنانه و جنجالی دارد باعث شد تا برادرش «محسن هاشمی» از وی بخواهد به خاطر تندروی هایی که انجام داده است عذرخواهی کند.

 

فائزه هاشمی در سخنانی قابل تامل بیان کرده بود که دوست داشته دوباره ترامپ زمام امور کاخ سفید را در دست بگیرد تا فشار اقتصادی و تحریم ها را علیه مردم ایران بیشتر ادامه دهد تا مگر بواسطه این موضوع سیاست های کشورمان تغییر کند!

 

جالب اینجاست که خواست تیم ترامپ هم همواره در چهار سال گذشته همین بوده است و سیاست «فشار حداکثری» را به جهت به زانو در آوردن ایرانیان بکار بسته بود اما به اعتقاد کارشناسان تزلزل باعث جری تر و گستاخ شدن آمریکایی ها می شود که این نه تنها باعث فروکش کردن تحریم ها بلکه سبب تشدید آن می شود؛ چراکه دشمنان در این حوزه کوتاه نمی آیند و با توجه به اینکه فکر می کنند سیاست آنها تاثیرگذار است بر آن مداومت می ورزند.

 

جالب تر اینکه همین خواسته فائزه هاشمی و سیاست ترامپ را چهار سال پیش عده ای از ضدانقلابیون خارج نشین طی نامه ای در اوائل روی کار آمدن وی خواستار شده بودند و فائزه هاشمی هم حالا بعد از چهار سال عناد ترامپ با ایرانیان آنرا مطرح و درواقع هم در راستای اهداف ترامپ و هم در راستای خواسته اپوزیسیون خارج نشین آمال سیاسی خود را بیان کرده است. 

 

ضدانقلاب نیز در نامه خود به ترامپ از وی خواسته بودند: « ما از رییس‌جمهور منتخب می‌خواهیم که این پیام آشکار را بفرستد که ایالات متحده افزایش تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه شهروندان خود و همسایگانش را تحمل نخواهد کرد. دولت جدید در همکاری با کنگره، باید تحریم‌های موجود را گسترش دهد و از وزارت خزانه‌داری بخواهد که این تحریم‌ها را با قدرت به اجرا درآورد.»

 

 

این تندروی فائزه هاشمی تا جایی بوده است که محسن هاشمی در نامه ای به وی نوشت: «می‌دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی و دم از استقلال بزنی».

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد