سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 88958
|
08:10 - 1399/10/27
نسخه چاپی

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اردبیل خبرداد؛

حضور 10 هنرمند اردبیلی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر

حضور 10 هنرمند اردبیلی در  جشنواره هنرهای تجسمی فجر
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اردبیل از حضور 10 هنرمند اردبیلی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره ‏ با رویکرد «گفت‌وگوی هنرها؛ آفرینش تجسمی نوین با نگاهی ‏بین رشته‌ای» در ده رشته هنری برگزار می‌شود.

 رحمان مجرد معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از حضور 10 هنرمند اردبیلی در  جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبرداد و گفت: این دوره از جشنواره ‏هنرهای تجسمی فجر(طوبای زرین) با رویکرد «گفت‌وگوی هنرها؛ آفرینش تجسمی نوین با نگاهی ‏بین رشته‌ای» در ده رشته هنری تصویرسازی، ‏خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور و کارتون، طراحی گرافیک، مجسمه، نقاشی، نگارگری و ‏رسانه‌های هنری جدید(ویدئوآرت، پرفورمنس‌آرت و چیدمان) برگزار می‌شود.

مجرد گفت: تشویق هنرمندان به سمت شیوه‌های معاصر خلق آثار در بستر هنرهای تجسمی، معرفی و نمایش نمونه‌هایی از برترین و جدیدترین آثار هنرمندان ایرانی و نمایش دستاوردهای خلاقانه ‏هنری، ایجاد فضای گفت‌وگو میان اهالی جامعه هنرهای تجسمی کشور، ایجاد زمینه برای رشد هنر معاصر ایران، ایجاد فرصت برای ارتقای آگاهی و هنر هنرمندان ایرانی، از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در حالی شروع به کار کرده است که 7753 اثر از 3242 هنرمند به دبیرخانه ارسال شده و نسبت به سال گذشته رشد 7 درصدی تعداد شرکت کنندگان و رشد 30 درصدی تعداد آثار رسیده را شاهد هستیم. همچنین در این دوره از استان اردبیل 57 هنرمند در این رویداد شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اینکه؛ اردبیل در سال‌های اخیر حضور چشم‌گیری در این جشنواره داشته و توانسته چندین بار طوبای زرین مهم‌ترین رویداد تجسمی را از آن خود کند، گفت: حضور هنرمندان اردبیلی در این دوره از جشنواره فجر، بسیار ستودنی است. اگرچه نسبت به سایر جشنواره‌های فجر، هنرهای تجسمی جوان‌تر است اما در این سال‌ها، هنرمندان عرصه تجسمی اردبیل با قدرت تمام، آثار خود را در معرض داوری قرار داده‌اند و با ارائه آثار بدیع، خلاقه و چندرسانه‌ای، موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره‌ها شده‌اند.

وی افزود: حجت مجرد در بخش گرافیک(طراحی پوستر)، ناصر صادقی و احمد شیخ‌زاده در بخش خوشنویسی، زهرا اصلانی در بخش سفال و سرامیک، الناز داداش‌زاده ماهر در بخش تذهیب، آرام علایی اردبیلی و ندا بشرخواه در بخش تصویرگری، شیرین قلی‌پور در بخش کارتون و کاریکاتور، رحمان مجرد و سجاد دادپور در بخش هنرهای جدید، ده هنرمند تجسمی استان اردبیل حاضر در بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر هستند.

گفتنی است سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شنبه 18 بهمن ماه 1399 در موسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به ‏فرهنگستان هنر افتتاح می‌شود و تا 30 بهمن به کار خود ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد