سرویس: ایران
کد خبر: 88962
|
01:11 - 1399/10/27
نسخه چاپی

سرایت آتش سوزی به جنگلهای ایران/ حیران سبز خاکستر شد

سرایت آتش سوزی به جنگلهای ایران/ حیران سبز خاکستر شد
وقوع آتش سوزی، جنگلهای سبز حیران را تبدیل به خاکستر کرد.

به گزارش سبلان ما،آتش سوزی در جنگلهای حیران که از چند روز پیش در سمت جمهوری آذربایجان شعله ور شده بود از شامگاه روز جمعه به جنلگهای سمت ایران نیز سرایت کرده در نزدیکی ویلاهای اردبیل قرار گرفته بود.

به دنبال انتشار اخبار سرایت این آتش سوزی به سمت ایران، ممنوعیت تردد بین اردبیل آستارا ممنوع اعمال شده است و مرزبانی گیلان در خروجی تونل حیران از ورود خودرو ها به این محور مواصلاتی جلوگیری می کند.

آتش سوزی در مرز ایران مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آتش سوزی به وقوع پیوسته در محدوده هتل پارلا در گردنه حیران، عصر روز جمعه فرماندار آستارا و مدیریت بحران استان گیلان از استان اردبیل جهت خاموش کردن آتش درخواست کمک کردند که بر اساس این درخواست ۴ اکیپ امدادی و آتش نشانی از استان اردبیل در اسرع وقت به منطقه اعزام شد.

وی افزود: از اولین ساعات آتش‌سوزی گروه‌های امدادی و آتش نشانی آستارا و تالش در محل آتش سوزی گردنه حیران حضور داشتند که با حضور اکیپ‌های مهار آتش استان اردبیل تلاش‌ها برای مهار آتش دوچندان شد.

عبدالعلی پور با اشاره به مهار آتش در بالا دست هتل پارلای گردنه حیران عنوان کرد: با تلاش اکیپ‌های آتش نشانی سرانجام  آتش در محدوده ذکر شده مهار شد اما خاکستر نیمه خاموش آتش کماکان می‌تواند مجدد آتش را شعله‌ور کند.

وی با اشاره به آتش سوزی گسترده در ناحیه جنگلی کشور آذربایجان تاکید کرد: متاسفانه آتش سوزی گسترده‌ای در گردنه حیران در داخل مرزهای کشور آذربایجان در حال شعله‌ورتر شدن است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد