سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89074
|
13:32 - 1399/11/04
نسخه چاپی

نایب رئیس مجلس:

۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم

۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم
نائب رئیس مجلس گفت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم که دولت به جای اینکه دنبال دعوا باشد دنبال بستن راه فرار مالیاتی باشد.

به گزارش سبلان ما ، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمان بررسی بودجه در صحن مجلس باید مورد توجه واقع شود چرا که 45 نفر از نمایندگان که در کمیسیون تلفیق حضور دارند، تصمیمات را گرفتند و نمایندگان 10 روز وقت دارند پیشنهادات را ارائه دهند و از 12 بهمن وارد بررسی بودجه شده و تصمیمات نهایی را در صحن مجلس خواهیم گرفت.

وی در خصوص تصمیمات کمیسیون تلفیق در حوزه ارز گفت: در رابطه با ارز دو پیشنهاد وجود داشت یکی اینکه 8 تا 10 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی ارائه دهند تا سبب شود، کالاهای اساسی ارزان به دست مردم خصوصا اقشار کم درآمد برسد؛ اما طبق تجربه سال گذشته و بر اساس گزارشی که دیوان محاسبات ارائه داد، به دلیل عدم نظارت دولت، این کار به درستی انجام نشد.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: عد‌ه‌ای ارز را برای واردات و یا تولید کالاهای اساسی گرفتند، اما کالاهای اساسی ارزان به دست مردم نرسید.

نیکزاد با انتقاد از توزیع ناعادلانه بودجه در کشور گفت: 100 تا 150 هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم که دولت به جای اینکه دنبال دعوا باشد دنبال بستن راه فرار مالیاتی باشد.

وی تصریح کرد: 10 استان کشور روز به‌روز پیشرفت می‌کنند و 14 استان هر روز فقیرتر، در بودجه‌ریزی هم همین‌طور است. باید کل ایران را ببینیم.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد