سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89097
|
19:18 - 1399/11/05
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

کشت و صنعت مغان باید به یک بنگاه اقتصادی بسیار بزرگ تبدیل شود

کشت و صنعت مغان باید به یک بنگاه اقتصادی بسیار بزرگ تبدیل شود
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان باید به یک بنگاه اقتصادی بسیار بزرگ تبدیل شود و برای تحقق این امر لازم است برنامه ای منسجم و پایدار طرح‌ریزی شود تا این شرکت به یک شرکت سود ده تبدیل شده و در تولید و ایجاد اشتغال‌ حرف اول را بزند.

به گزارش سبلان ما ، به نقل از آران مغان، آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره جدیدشرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان با اشاره به اینکه تولید محصولات استراتژیک در این شرکت مغفول مانده است، گفت: کشت و صنعت مغان باید به یک بنگاه اقتصادی بسیار بزرگ تبدیل شود و برای تحقق این امر لازم است برنامه ای منسجم و پایدار طرح‌ریزی شود تا این شرکت به یک شرکت سود ده تبدیل شده و در تولید و ایجاد اشتغال‌ حرف اول را بزند.

وی با بیان اینکه این مجموعه قابلیتهای بزرگی دارد و می‌تواند در توسعه اقتصادی منطقه وکشور نقش ایفا کند، افزود: به عنوان مثال از یک هکتار اراضی کشت و صنعت مغان ۲۵۰ میلیون تومان محصول سیر برداشت و به خارج از کشور صادر شده که گویای قابلیت منحصر بفرد آن است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بابیان اهمیت فعال شدن گروه‌های تخصصی در زیرمجموعه مدیریتهای کشت وصنعت مغان اظهارکرد: اولویت نخست این شرکت ایجاد یک پژوهشکده قوی است تا یافته‌های علمی جدید محققان در حوزه های زراعت ،باغبانی و دامپروری در آنجا طرح وعملیاتی شود.

آیت الله عاملی، اولویت بعدی این شرکت راتوجه به بسته‌بندی محصولات تولیدی و صادرات آنها دانست و افزود: خام‌فروشی آفت محصولات تولیدی این شرکت است و راه جلوگیری از خام‌فروشی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی است که با روحیه جهادی کارکنان وجذب سرمایه‌گذاران این مهم در دسترس است.

وی، توسعه آبیاری مکانیزه در شرکت کشت و صنعت مغان را ضروری دانست و تصریح کرد: این شرکت باید چنان توسعه یابد که علاوه بر افزایش تولید و اشتغال و رفع مشکلات کارگران و کارکنان بتواند در امور خیریه از قبیل احداث بیمارستان، درمانگاه و موسسه خیریه مشارکت کند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد