سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89231
|
08:29 - 1399/11/15
نسخه چاپی

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل:

تقویت هویت انقلابی و امیدآفرینی در جامعه، رسالت صدا و سیمای انقلابی است/رسانه ملی برابر کهکشان رسانه ای استکبار محکم ایستاده است

تقویت هویت انقلابی و امیدآفرینی در جامعه، رسالت صدا و سیمای انقلابی است/رسانه ملی برابر کهکشان رسانه ای استکبار محکم ایستاده است
مدیرکل صدا و سیما استان اردبیل از معرفی توانمندی های استان اردبیل در بخش های مختلف به ویژه جبهه اقتصادی به عنوان مهمترین اولویت صدا و سیمای مرکز اردبیل نام برد و گفت: امیدآفرینی، روشنگری و مقابله با جنگ نرم دشمنان بزرگترین رسالت صدا و سیمای انقلابی است.

علی ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به مقایسه رادیو و تلویزیون پیش از انقلاب با صدا و سیمای پس از انقلاب در کشور پرداخت و گفت: قبل از انقلاب تنها 2 شبکه رادیو و تلویزیونی در کشور وجود داشت، اما الان ما 120 شبکه رادیویی و تلویزیونی را مدیریت می کنیم.

تشریح کارکردهای رسانه انقلابی

 مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل به تشریح کارکردهای رسانه پرداخت و گفت: اطلاع رسانی، آگاهی بخش، خبر در کنار آموزش در حوزه سبک زندگی، کسب و کار  و مهارت افزایی از جمله رسالت های صدا و سیمای بعد از انقلاب است.

ملا احمدی از ارشاد و تربیت به ویژه مباحث ترویجی دین، مذهب  به عنوان یکی دیگر از کارکردهای رسانه ملی نام برد و گفت: این درحالی است که تفریح و سرگرمی بخش عمده رادیو و تلویزیون پیش از انقلاب را تشکیل می داد و چند ساعت تنها به اطلاع رسانی و خبر اختصاص یافته بود.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در کنار شبکه های ملی، شبکه های استانی و حتی برون مرزی نیز راه اندازی شده است و صدا و سیما در هر 4 کارد بصورت گسترده  تولید محتوا دارد.

ملا احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت صدا و سیمای استان اردبیل پرداخت و گفت: قبل از انقلاب تنها 30 دستگاه فرستنده وجود داشت و پوشش آنتن دهی بسیار کم بود اما به برکت انقلاب اسلامی، امروز بیش از 98درصد مناطق استان اردبیل  تحت پوشش شبکه های رادیویی و تلویزیونی هستند.

 وی اظهار امیدواری کرد با تلاش های شبانه روزی فنی، در سال 1400 تمام مناطق استان تحت پوشش امواج رادیویی و تلویزیونی  قرا خواهند گرفت.

 اعتقاد به خودباوری و تولید ارمغان انقلاب اسلامی است

ملا احمدی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی دستگاه های فرستنده از خارج از آمریکا و اروپا وارد کشور می شد، گفت:  در چند سال اخیر به برکت تلاش های نخبگان کشور، این تکنولوژی در کشور بومی سازی شده و امروز ایران یکی از تولید کنندگان و حتی صادرکنندگان دستگاه های فرستنده امواج رادیویی است . 

وی به کیفیت تصاویر نیز اشاره کرد و گفت: شبکه های سیاه و سفید آن موقع، امروز جای خود را به تصاویر رنگی و دیجیتالی داده اند.

مدیر کل صدا و سیمای استان اردبیل در ادامه سخنان خود به شبهه افکنی معاندین و دشمنان انقلاب اسلامی در خصوص پیشرفت طی زمان اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب نمی شد و آن دوران سیاه تداوم داشت ممکن بود  وضعیت تا حدودی وضعیت بهبود بیابد ولی قطعا تولید کننده نبودیم و همه چیز از تجهیزات فنی گرفته تا تولید محتوا وارداتی بود چراکه پیش از انقلاب اعتقادی به خودباوری و تولید نبود و غرب نیز تلاش می کرد تا با القای ضعیف و ناتوانی قدرت تصمیم گیری  و اینکه ما می توانیم را از کشور مشئولان کشور بگیرد تا همچنان بر سیطره خود ادامه دهد ضمن اینکه در دوران ستم شاهی خبری از کارکردهای اصلی رادیو و تلویزیون نبود و تنها به اخبار رژیم و  سرگرمی های ظاهری اکتفا شده بود و چیزی به عنوان تعالی و پیشرفت وجود نداشت ولی امروزر صدا و سیمای انقلاب اسلامی به برکت انقلاب اسلامی دارای قدرت رقابت با امپراطوری رسانه ای غرب و صدور مفاهیم و ارزش های انقلابی به سایر کشورها نیز است.

وی با بیان اینکه مردم ما در تمام صحنه های انقلاب حضور  فعال و تعیین کننده دارند، گفت: در دوران خفقان ستمشاهی خبری از نقش مردم نبود و هرچه بود، ظلم و ستم و استبداد  رژیم پهلوی بود.

ملا احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه تکنولوژی و فناوری نیز اشاره کرد و گفت:  امروز هم در حوزه توسعه پیشرفت های فنی کارها بسیار خوبی شده است و هم در حوزه تولید محتوا و انتقال پیام  پیشرفت های چشمگیر حاصل شده است.

وی به تولید محتوای انجام گرفته در استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  هر سال شاهد به ثمر نشستن کارهای نمایشی شاخص و فاخر در استان هستیم و حتی هنرمندان جوان ما در حوزه تولید انیمیشن ورود پیدا کرده و در این زمینه نیز به تولید اثر پرداخته اند  و این درحالی است که کشور ما تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته و از لحاظ دست یابی به تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا با مشکلات بسیاری رو به هستیم تحت شدیدترین جنگ اقتصادی قرارداریم و از لحاظ اعتبار و بودجه نیز با مشکل مواجه هستم ولی همه این عوامل نتوانستند خللی در اراده و توان جوانان ایرانی ایجاد کنند.

دشمن از پیشرفت های دانش بنیان جوانان کشور، هراسان است

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه های رسانه ای از انیمیشن و سریال گرفته تا تولید تله فیلم و فیلم سینمایی اثار بسیار خوبی در استان تولید شده است، گفت: بسیاری از این تولیدات نیازمند تجهیزاتی چون دوربین است که به برکت انقلاب اسلامی و روحیه ما می توانیم الان در خود کشور ما تولید و مورد استفاده قرار می گیرد..

وی با بیان اینکه بسیاری از سیستم های پخش ما الان ماهواره ای است  و از تکنولوژی های روز جهان استفاده می شود، دشمنی استکبار با ملت ایران و انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: به منظور جلوگیری از شیطنت های دشمنان در کنار استفاده از تکنولوژی های ماهواره ای همچنان از تجهیزان زمینی نیز استفاده کنیم تا در صورت قطع امواج ماهواره های از سوی دشمنان، خللی در کار رسانه ای شبکه های تلویزیونی ما وارد نشود.

ملا احمدی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: ما اگر دستاوردهای انقلاب را بشماریم در بسیاری از حوزه ها جزو 10 کشور اول هستیم و این برای استکبار سخت و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه نهاد های علمی ما تلاش کردند در حوزه های مختلف ایران حرف اول در جهان و منطقه را بند، خاطرنشان کرد: تحقق این امر مستلزم دانش بنیان بودن است که بر برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه نیز سرآمد هستیم و در مدت کوتاه به قله های رفیع دست پیدا کرده ایم.

رسانه مهمترین ابزار تسخیر افکار عمومی

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت:  قدرت، ثروت و دانش  هر سه برای پیشرفت کشور مهم هستند.

وی از رسانه به عنوان مهمترین ابزار در جنگ نرم نام برد و گفت: تقویت  قدرت نرم در کنار تسلیحات نظامی، امروز  یکی از ضروریات است چراکه در عرصه فعلی این رسانه است که افکار عمومی دنیا را مدیریت  و راه بری می کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل به  رصد محتوای رسانه های سایر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: وقتی دشمنان دیدند که با جنگ سخت نمی توانند برابر ما کاری از پیش ببرند و دوران بزن درو تمام شده و جوابگو نیست به سمت جنگ رسانه ای روی آوردند و ما نیز در این عرصه پیشتاز هستیم  و با آنها مقابله می کنیم..

وی با بیان اینکه امروز دشمن از قدرت رسانه ای در اختیار خود بیشترین استفاده را می برد گفت: بزرگنمایی اقدامات خود، کوچک شمردن کارهای بزرگ ما  تنها یکی از کارهای امپراطوری رسانه ای غرب برای تشویش افکار عمومی است.بیش از 

 74 درصد مردم ایران علاقمند استفاده از واکسن کرونای ایرانی هستند

ملا احمدی به تولید واکسن کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی جزو 10 کشور دنیا در زمینه تولید واکسن کرونا اسا، واکسنی که سازمان بهداشت جهانی هم ان را تایید کرده و نظرسنجی های معتبر حکایت از علاقمندی بیش از 74درصد مردم برای استفاده از واکسن تولیدی  داخل هستند ولی امپراطوری رسانه ای غرب با نادیده گرفتن این موفقیت بزرگ همچنان به تبلیغ واکسن آمریکایی می کند که نه تنها توان مقابله با این ویروس را ندارد بلکه خود عامل بروز بیماری های دیگری است.

وی به تحلیل های نادرست و مغرضانه اینترنیشنال نیز اشاره کرد و گفت: این محتواها توسط شبکه های زنجیره ای غرب همچون بی بی سی،  وی او آی، فاکس نیوز و امثال آن ، کهکشانی از تبلیغات منفی علیه آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان به راه می اندازند. تا به مردم القا کند که فلان موضوع خوب یا بد است.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل با بیان اینکه  امروز آمریکا با قدرت امپراطوری رسانه ای خود به جنگ با ملت ایران آمده است  تا دیدگاه، اصول و ارزش های مردم ما را تغییر دهد به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز اشاره کرد و گفت:  دشمنان اسلام در حالی 297 شبکه فارسی زبان ماهواره ای برای تغییر ذائقه مردم  را راه اندازی کرده اند که تنها سه کشور فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان در جهان وجود دارد و این بیانگر عمق کینه و ترس دشمنان از ایرانی ها است.

وی با بیان اینکه همه این 297 شبکه فارسی زبان روی کشور ما متمرکر شده اند گفت: تولید محتوای این برنامه ها  از فیلم و موسیقی گرفته تا آموزش و اطلاع رسانی همگی در راستای ماموریت تغییر باورها و افکار مردم ما است. 

 رسانه ملی برابر کهکشان رسانه ای استکبار میدان داری می کند

ملا احمدی در پایان سخنان خود از معرفی نخبگان،  مخترعان، مبتکران  بومی و استانی به عنوان یکی از بهترین راه های مقابله با عملیات روانی دشمنان نام برد و گفت: در این زمینه تعصب داریم تا کارهای استان اردبیل به نام استانمان در کشور و حتی منطقه  معرفی شود.

وی با بیان اینکه امروز رسانه ملی برابر کهکشان رسانه ای استکبار محکم ایستاده  و میدان داری می کند، گفت: خباثت دشمنان به حدی است که طی سال های اخیر سه بار اقدام به قطع امواج ماهواره ای ما کرده است تا از این طریق بتواند با ایجاد اخلال در کار رسانه ای ما به اهداف خود برسد اما با تدابیر اتخاذ شده و استفاده همزمان ارسال سیگنال های ماهوار های و زمینی این ترفند دشمنان کارساز نشد و حتی لحظه ای وقفه در تولید و پخش محتوا و اخبار در رسانه های ما اتفاق نیفتاد و این بیانگر تعهد و تخصص رسانه ملی در جنگ نابرابر و طاقت فرسای نرم است.

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل به سنگ اندازی دشمنان و تحریم مسابقات ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: اوج خباثت دشمنان به برگزاری جام باشگاه های آسیا بر می گردد که آنها حق پخش زنده مسابقات ورزشی را هم از ما گرفتند ولی با همت نیروهای فنی صدا و سیما این مسابقات علی رغم سنگ اندازی ها و کارشکنی های صورت گرفته بدون ووله مسابقات بصورت زنده  از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و بار دیگر قدرت رسانه ای کشور به رخ دشمنان کشیده شد.

وی از معرفی توانمندی های استان اردبیل در بخش های مختلف به ویژه جبهه اقتصادی به عنوان مهمترین اولویت صدا و سیمای مرکز اردبیل نام برد و گفت: امیدآفرینی، روشنگری و مقابله با جنگ نرم دشمنان بزرگترین رسالت صدا و سیمای انقلابی است.

 

انتهای پیام/ج

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد