سرویس: سیاسی
کد خبر: 89270
|
15:25 - 1399/11/17
نسخه چاپی

در خطبه های نماز جمعه استان اردبیل مطرح شد؛

جنگ امروز، جنگ علم و دانش است/ ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح ،نشانه اقتدار ایران در حوزه موشکی است

جنگ امروز، جنگ علم و دانش است/ ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح ،نشانه اقتدار ایران در حوزه موشکی است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه جنگ امروز ، جنگ علم و دانش است، گفت: آمریکا از تلاش‌های ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی اظهار نگرانی کرده، معنای این سخن لزوم محرومیت یک ملت از علم و مخصوصا از علوم استراتژیک، حسّاس و سرنوشت‌ساز است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه  سراسر استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به لزم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام پیش رو به ویژه خریدهای عید اشاره کرده از عموم مردم خواستندبا توجه به تبدیل شدن وضعیت کرونایی اردبیل  از آبی به زرد  در رعایت پروتکل‌های بهداشتی  اهتمام ویژه داشته و از اجتماعات غیر ضروری بپرهیزند.

جنگ امروز، جنگ علم و دانش است/نیروگاه‌های سیکل ترکیبی،مصداق استفاده بهینه از سوخت است

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه  از سپاه معظم و از شخص سردار سلامی جهت ساخت و بهره برداری نخستین واحد بخار پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان در استان قدردانی کرد و گفت: نیروگاه های سیکل ترکیبی، بهترین مصداق صرفه جویی و استفاده بهینه از سوخت است و جای شکر است که در جمهوری اسلامی، این فناوری تماما به دست متخصصین ایرانی عملیاتی می گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: با توجه به تبدیل شدن وضعیت اردبیل از جهت شیوع کرونا از آبی به زرد، از اهالی محترم استان مصرانه می خواهم در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند و از اجتماعات غیر ضرور اجتناب کنند.

وی افزود:متأسفانه این روزها اجتماعات در مراکز خرید غوغا می کند و انسان های مغرض هم به جای نقد به اینگونه اجتماعات، دست روی اجتماعات مذهبی می گذارند در حالیکه غالب مراسمات مذهبی تعطیل است و برخی از آنها نیز که اقامه می شود در نهایت دقت و رعایت پروتکل ها است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه وسایل پرتاب فضایی اشاره کرد و گفت: آمریکا از تلاش های ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی اظهار نگرانی کرده است. معنای این سخن لزوم محرومیت یک ملت از علم و مخصوصا از علوم استراتژیک، حسّاس و سنوشت ساز است. بالاترین ظلم به بشریت، انحصار علم در حیطه تصرف دولت های خاص است، عنوان دیگر دستور محرومیت از علم، این است که سر خودتان را جلو بیاورید تا به راحتی گردن بزنم.

وی با بیان اینکه ملتی که امروز از تحولات علمی محروم بماند فردای روشنی ندارد به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: روایت است که علم یعنی اقتدار؛ هر کس آن را داشته باشد دست قدرتمند خواهد داشت و هر کس آن را نداشته باشد دست قدرتمندی بر سر او خواهد آمد و او زیر دست باقی خواهد ماند. یعنی اگر علم پیدا کردید پنجه قوی پیدا خواهید کرد و اگر علم نداشته باشید کسانی که دارای پنجه قوی هستند دست شما را می پیچانند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند؛  هر كس در پي دنياست، بايد به دنبال علم برود و هر كس در پي آخرت است، بايد دنبال علم برود و هر كس دنبال دنيا و آخرت هر دو  با هم است، باز بايد دنبال علم برود.

امروز جنگ، جنگ علم و دانش است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها این هفته نماز جمعه  به مصاحبه  مسئول وزارت خارجه کشور اشاره کرد و گفت: مسئول وزارت خارجه در مصاحبه خود با شبکه سی ان ان اعلام کرده آمریکا اول اعلام کند که از سیاست های ترامپ پیروی می کند یا نه بعد از آن می توانیم در مورد مسئله دیگری که رئیس‌جمهور بایدن مطرح کرده است بحث کنیم، مراد از مسئله دیگر توان موشکی و نفوذ اقلیمی است. این سخن، چراغ سبز نشان دادن به امکان توافق روی موشک‌های دفاعی ایران است.به خداوند پناه می بریم از اینکه در خطرناک ترین منطقه و در محاصره گرگ های خونخوار و گرسنه خود را خلع سلاح کنیم. التماس در برابر دشمن بالبداهه باطل است حال اگر التماس را صلاح دانستید آن را روی مصالح کلان کشور و ملت نبرید.

وی افزود: می‌گویند مذاکره با آمریکا نخواهیم داشت در حالی که مذاکره عملاً از طریق وسایل ارتباط جمعی شروع شده، پس باید حساب شده حرف زد همچنانکه آمریکا حساب شده حرف می زند. وزیر خارجه آمریکا موضوع واسطه‌گری اروپا را که وزارت خارجه ایران مطرح کرده بود به راحتی رد کرد و با قاطعیت گفت، برجام قدیم باید لغو و برجام جدید با شرایط جدید منعقد شود و گفت دو موضوع جدید باید در برجام جدید لحاظ شود: اول، تعطیل شدن تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران و دوم، تعطیل شدن قدرت و دست های ایران در منطقه. یعنی ایران باید مثل صدام حسین و قذافی خود را تسلیم و از صفحه روزگار محو شود اما نمی دانند ایران، عراق و لیبی نیست و ایران امروز هم ایران زمان شاه نیست.

 امام جمعه اردبیل ادامه داد: من سخن رئیس اسبق سازمان سیا را تحسین می کنم که درباره ملت ما اظهار داشت؛ «ملت ایران، یعنی ملت پیش بینی نشده»! این را باید دولتمردان ما بدانند که آنها به سادگی به برجام بر نخواهند گشت، وزیر خارجه آمریکا این هفته گفت؛ ما به یک توافق «اَطوَل، اَقوی و اَشمل» احتیاج داریم. این فزونخواهی محض است اگر ایران در برابر آن با قاطعیت نایستد اوضاع کاملاً به نقطه اول دوران ترامپ برخواهد گشت.

وی افزود:آنها چه به برجام برگردند و چه برنگردند ما به طور نسبی برنده ایم. اگر برگردند تحریم ها برداشته می شود و بهتر از این نمی شود، اگر برنگردند، هم موانع پیشرفت های علمی برطرف می شود و هم جریان خودکفایی در عرصه‌های حساس سرعت بیشتر می گیرد. به عنوان مثال صادرات نفت را مانع شدند پالایشگاه ها توسعه یافت. سالهای متمادی کشورهای بدون نفت از پالایش نفت خام ما میلیاردها سود بردند. پالایشگاه‌های کشورهای چین، ژاپن، کره، هند، تایوان، فرانسه، اسپانیا و یونان سال ها بخشی ازسوددهی اصلی خودشان را از پالایش نفت خام ایران کسب می‌کردند. در سال ۲۰۱۷ هند ۲۴ میلیارد دلار محصولات نفتی صادر کرده است. سنگاپور با ۴۵ میلیارد دلار صادرات محصولات نفتی جایگاه سوم را در بین کشورهای صادرکننده فرآورده های نفتی داشت. کره جنوبی در رتبه پنجم، چین در رتبه هشتم و مالزی در جایگاه دوازدهم قرار داشتند. عجیب این است که نام ایران در میان ۱۵ کشور اول صادرکننده فرآورده های نفتی در سال ۲۰۱۷ نبود و حالا به برکت پالایشگاه عظیم خاورمیانه یعنی ستاره خلیج فارس که سپاه معظم آن را احداث کرد، ایران به صادر کننده اول بنزین در منطقه تبدیل شده است در حالی که فکر احداث این پالایشگاه بعد از تحریم بنزین به ایران توسط آمریکا صورت گرفت.

آیت الله عاملی به اعتراف غربی ها در این خصوص اشاره کرد و  گفت: خود غربی‌ها به ترامپ گفتند؛ دست از فشار حداکثری بردار و به دیپلماسی حداکثری عمل کن و به وی گفتند؛ فشار بیشتر به ایران سه مصیبت برای ما دارد: اول، خودکفایی ایران؛ دوم، حرکت ایران به طرف روسیه؛ سوم، شکست جناحی که ما به آن امید داریم.

وی تصریح کرد: از عجایب امور آنها این است که می‌گویند باید تمام تشکیلات موشکی ایران برچیده شود درحالی که اطرافیان ما را غرق سلاح های خطرناک می کنند. منطقه خلیج فارس ۲۵ درصد تمام تسلیحات جهان را خریدار است با این حال آمریکا می گوید ایران باید خلع سلاح و به یک لقمه چرب تبدیل شود. آمریکا ۶۰۰ میلیارد دلار، ایران ۶ میلیارد دلار و عربستان ۷۶ میلیارد دلار در سال هزینه نظامی دارند.

امام جمعه اردبیل گفت: موشک در روزگار ما قویترین بازدارنده جنگ است حتی بالاتر از بمب اتمی، چون بمب اتمی کاربرد ندارد هر کس آن را به کار گیرد چند دقیقه دیگر خودش نیز مورد هدف بمب اتمی قرار می گیرد. یکی از غربی ها در مذاکره هسته‌ای ایران گفت بالاتر از قطعنامه‌های شورای امنیت خود خداست و ما خدا را قبول نداریم (البته حالا که کرونا آنها را درو می کند زار زار به ساحت عزّ ربوبی ناله می‌کنند). من می گویم کسانی که نه تنها به قطعنامه‌های شورای امنیت احترام ندارند بلکه با صراحت می گویند خدا را قبول نداریم، آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟!

وی افزود: غرض از این سخنان مخالفت با مذاکره تحت قالب 1+5 نیست اما ترک احتیاط و اعتماد به آنها خطا و خیانت به کشور است. امید بستن به آمریکا مثل امید بستن به شیطان بزرگ است. چنان که حضرت امام فرمود « آمریکا شیطان بزرگ است» و خداوند در حق شیطان فرموده «… وَ كانَ الشَّيْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولًا » (29 فرقان) یعنی کمک نمی کند، رها و خوار می کند یعنی از او جز ترک نصرت توقعی نداشته باشید.

ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح ،نشانه اقتدار ایران در حوزه موشکی است/ شهرک تخصصی آب در آستانه تعطیلی است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه بعد از مذاکرات تهدیدها، توهین ها و تحریم ها بیشتر و سخت تر از گذشته شد، گفت: امروز انقلاب اسلامی با وجود سخت ترین تحریم های ظالمانه دشمنان قسم خورده  انقلاب اسلامی از جمله استکبار جهانی، منافقین و رژیم  مجعول صهیونیستی در خاورمیانه، در اوج قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار دارد

وی قدردانی از نعمات الهی را یکی از صفات اهل تقوا عنوان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مائده الهی و یک حکومت الهی است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه حکومت اسلامی برای ملت خود هم نیکی های دنیا را می‌خواهد و نیکی های آخرت را خاطرنشان کرد: این مائده الهی به جوانان، متخصصین و دانشجویان می گوید؛ ای جوانان، ای متخصصین برای مقابله با کفار، لازم است از همان راه هایی که انها قدرت بدست آورده اند ورود پیدا کرده و قدرتمند شوید و برابر آنها قوی و نیرومند شوید.

وی افزود: قرآن کریم با این بیان، دست یابی به فناوری هسته‌ای، قدرت نظامی بالا، توان موشکی اما صلح آمیز را برای ما امضا می‌کند و می‌فرماید؛ از توهین و تحریم  دشمن نترسید جراکه شما بزرگ هستید.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به جنایات تروریست ها اشاره کرد و گفت: این انسانهای وارونه، این تروریست های دولتی، این شکنجه گران جهانی و جنایت پیشه های غربی بدانند که انقلاب اسلامی ایران راه خودش را شناخته و قدر استقلال خود را می‌داند و روی پای خود محکم ایستاده و جز خدا از هیچ قدرتی نمی ترسد.

وی به گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب اسلامی با نیروهای جدید و تازه نفس همراه با ابتکارات جدید مسیر خود را طی خواهد کرد و در این میان مسئولان ما نیز قطعا فریب، مکر و حیله های دولت جدید آمریکا را نخواهند خورد چراکه برجام تهدید، توهین و تحریم بیشتر بعد از مذاکرات برای ما چیزی نداشت.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه بعد از مذاکرات تهدیدها، توهین ها و تحریم ها بیشتر و سخت تر از گذشته شد، گفت: امروز انقلاب اسلامی با وجود سخت ترین تحریم های ظالمانه دشمنان قسم خورده  انقلاب اسلامی از جمله استکبار جهانی، منافقین و رژیم  مجعول صهیونیستی، در خاورمیانه در اوج قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی قرار دارد هرچند سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری ها و مدیریت فشل و خسته و مردم عزیز ایران اسلامی را ناراحت می‌کند ولی اقتدار امنیتی ایران اسلامی، هراس به دل دشمنان انقلاب اسلامی انداخته است.

وی افزود: همین ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با قدرتمندترین و قویترین موتور سوخت جامع، از اقتدار ایران اسلامی در حوزه موشکی است.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات مسئولان و مدیران شهرستانی در خدمت رسانی به مردم منطقه محروم شهرستان نیر گفت:  امسال اولین بار شاهد افتتاح گلخانه ها در سطح شهرستان بودیم  و اهمیت این کار به دلیل نزدیکی به بازار چند استان و حتی کشورهای همسایه جهت اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی مهم بود.

وی افتتاح چندین شرکت صنعتی در شهر و روستا را نشان از همت بالای مسئولان در خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: این کار با کار جهادی و روحیه انقلابی ممکن شد.

امام جمعه شهرستان نیر به برگزاری میز خدمت در روستاها اشاره کرد و گفت: افتتاح دکل های تقویت آنتن موبایل، راه اندازی کارگاه های تولیدی صنعتی، صنایع دستی، خانه سازی برای محرومان و برگزاری جلسات و حلقات بصیرت افزایی و صالحین در کنار مسابقات ورزشی بسیج، با همکاری ورزش شهرستان از جمله جلسات و جشن‌های دهه فجر و  ولادت حضرت زهرا(س) بود که از مسئولان امر قدردانی می شود.

وی به مشکلات شهرک تخصصی آب نیز اشاره کرد و گفت: این شهرک با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و کارخانه آب معدنی دی دی  به عنوان تنها کارخانه فعال در شهرستان، با مدیریت ضعیف شهرک صنعتی و امور آب استان  رو به تعطیلی است لذا لازم است مسئولان استانی نسبت به حل مشکلات این شهرم سریعا اقدام و همت کنند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم تبیین شود/ تشکیل دولت جوان حزب اللهی تنها راه نجات کشور از وضعیت فعلی است

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه از مسئولین خواست دستاورد های انقلاب را به مردم بیان کنند.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر  و شرایط کرونایی و  لزوم رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت:امسال مراسم یوم الله ۲۲بهمن باشکوهتر از سال پیش و صرفا به صورت رژه ی خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد.

عزیزی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، از مسئولین خواست تا به نحو احسن و در شان نظام ،دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند.

امام جمعه بیله سوار گفت: انقلاب اسلامی ایران بی نظیرترین انقلاب در بین سایر انقلاب های دنیا است که الحمد الله در زمینه های مختلف از جمله سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،علمی،نظامی،دفاعی شاهد پیشرفت های بی نظیری بوده است.

خطیب جمعه بیله سوار از مردم این شهر مرزی خواست تا با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت شهرستان از آبی به سفید تبدیل شده و در این صورت رونق دوباره به کسب و کارهایی که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با ورود اتباع آذری به کشورمان هست،مجددا به روال عادی برگردد و باعث شکوفایی اقتصادی اهالی این منطقه شود.

وی از زحمات سپاه ناحیه بیله سوار و بسیجیان غیور منطقه در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار کادر درمان شهرستان در بحث پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تقدیر و تشکر  کرد و گفت:سپاه ناحیه بیله سوار امسال در ایام الله دهه مبارک فجر در قالب های مختلف در مناطق روستایی و شهری به ارائه خدمات پرداخته است که باید از همین تریبون از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

امام جمعه بیله سوار در ادامه گفت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی تنها علاج نجات کشور از این وضعیت خواهد بود و مردم باید در انتخابات، بصیرت لازم را داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تحلیل وضعیت منطقه ، حزب الله و نیروهای مقاومت را بهترین دوستان جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : دشمن در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  تنها ترس و دلهره ای که دارد از همین تقویت جبهه مقاومت و صدور روحیه مقاومت به سرتاسر جهان از طریق جمهوری اسلامی ایران است.

لزوم نظارت دستگاه‌های نظارتی بر قیمت کالاها در پارس آباد/ به‌جای کلنگ‌زنی، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانید

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد با انتقاد از نظارت بر قیمت کالاها در پارس آباد اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کافی بر قیمت کالاها و تامین کالاهای اساسی مردم داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی طرح‌های مختلف در شهرستان پارس آباد افزود: ای کاش به‌جای کلنگ زنی‌های جدید، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانید.

امام جمعه پارس آباد از وضعیت قلیان سراها  در پارس نیز انتقاد کرد و گفت: رسیدگی و نظارت به قهوه‌خانه‌ها مطالبه و خواسته مردم شهرستان پارس آباد است که از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا نظارت بیشتری در این‌خصوص داشته باشند.

باقری بنابی، زبان را ملاک ارزش و معرف شخصیت هر فرد دانست و گفت: اگر زبان انسان اصلاح شود انسان سعادتمند و اگر فاسد شود انسان دچار ضرر و زیان می‌شود.

 

توسعه و عمران روستاها نیازمند تسریع در ساخت سدهای معیشتی است

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلخال اظهار کرد: مطالبه مردم از مسؤولان  به‌حق و به‌جاست و مسؤولان نیز باید در تمامی حوزه‌ها تلاش همه جانبه برای خدمت به مردم داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از گرانی و عدم نظارت بر بازار افزود: مسؤولان باید نظارت کافی به بازار و افزایش قیمت‌ها داشته باشند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: اکنون دنیا به توانمندی‌ها و اقتدار ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اذعان دارد.

وی از شهردار خلخال در خصوص تزئین شایسته شهر خلخال به مناسبت دهه مبارک فجر قدردانی کرد و گفت: اداره برق شهرستان خلخال در خصوص روشنایی معابر شایسته عمل نموده و انتظار می‌رود تمامی روستاها نیز از روشنایی معابر مطلوبی برخوردار شوند.

اسدی با اشاره به سفر استاندار اردبیل به  خلخال و دستورات لازم در خصوص ساماندهی ورودی شهر خلخال تصریح کرد: شهرداری خلخال نیز باید در این خصوص اقدام لازم در کوتاهترین زمان به مرحله اجرا و عمل بگذارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال خواستار پرهیز از اختلافات در جهت هموار شدن آبادانی شهرستان خلخال شد و گفت: توسعه و عمران روستاها نیازمند سدهای معیشتی است و نیاز است که کار ساخت سدها از سوی مسؤولان استانی در شهرستان خلخال تسریع شود.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد