سرویس: سیاسی
کد خبر: 89362
|
13:30 - 1399/11/23
نسخه چاپی

مسئول روحانیت در دفاع مقدس حفظ آثار استان اردبیل :

معنویت و اخلاق، کلیدی ترین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب است/ ولایتمداری و ولایت‌پذیری گام نخست معنویت و اخلاق است

معنویت و اخلاق، کلیدی ترین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب است/ ولایتمداری و ولایت‌پذیری گام نخست معنویت و اخلاق است
مسئول روحانیت در دفاع مقدس حفظ آثار استان اردبیل به تبیین توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: معنویت و اخلاق مهمترین و کلیدی ترین توصیه برای نیل به تمام گام‌های اجرایی گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول روحانیت در دفاع مقدس حفظ آثار استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در واقع  وضعیت ما در جهان مادی شرق و غرب را یاداوری می کند و از واکنش چپ و راست مدرنیته بر علیه پدیده انقلاب می گوید و از ایستادگی ما و زنده بودن اراده انقلاب سخن به میان می آورد.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه از انقلاب اسلامی به عنوان قطب سوم در کنار دو قطب دیگر نام برده  و می گوید؛ انقلاب اسلامی پدیده تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار را شکل می‌دهد و از عنوان بدیع و نوع یعنی «نظام انقلابی» رونمایی می کند.نظریه جدیدی که نشان از ترکیب ثبات و استقرار با تغییر و تحول دارد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابتدا به سرگذشت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اشاره می‌کند و به جوانان و نوجوانان تاکید می‌کند که گذشته خود را به درستی بشناسند تا دروغ ها بر مسند حقیقت ننشینند.

وی افزود:مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم از فرزندان انقلاب می خواهد تا با تمام وجود از انقلاب حراست کنند و آن را به آرمان بزرگش یعنی تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی نزدیک کنند.

حجت الاسلام عابدی در ادامه سخنان خود به مفاد بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت:  امام امت در بیانیه گام دوم این نکته را گوشتزد می‌کند که با وجود توطئه های خصمانه دشمن و مشکلات طاقت‌فرسا، گام‌های استوار و درخشانی در این چهل سال برداشته شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه  رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از برکات انقلاب سخن به میان می اورد، گفت: ثبات و امنیت کشور  در کنار پیشرفت های علمی و فناوری از دیگر برکات برجسته انقلاب اسلامی است.

وی افزود: البته رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار همه افتخارات انقلاب اسلامی با قلمی صادق به ضعف ها نیز اشاره می کند و از مسئولین می خواهد با روحیه انقلابی و کار جهادی نقاط ضعف را نقاط قوت تبدیل کنند.

حجت الاسلام عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین پیام بیانیه گام دوم انقلاب نیز پرداخته و گفت: بزرگترین پیام بیانیه گام دوم این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه های هفتگانه طلایی خود با جوانان را مطرح می‌کند و در حوزه های علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و استقلال، عزت ملی، سبک زندگی، گفتمان و منشوری جامع  و نظام مند را در معرض چشم ها و اندیشه های مردم خصوصاً جوانان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: مطمئنا اگر مردم و  جوانان به توصیه‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، مثل گام اول عمل کرده و توجه وافر داشته باشند که دارند، تحول عظیمی در حوزه های تعریف شده  ایجاد خواهد شد که لازمه ان تعیین دولت جوان و حزب اللهی است که در سیاست‌های مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.

 مسئول روحانیت در دفاع مقدس حفظ آثار استان اردبیل در پایان سخنان خودبه تبیین هفت توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: معنویت و اخلاق مهمترین و کلیدی ترین توصیه برای نیل به تمام گام‌های اجرایی گام دوم انقلاب اسلامی است که امروز نه تنها مردم ایران بلکه تمام مردم  نیاز مبرم به این موضوع حیاتی  دارند.

وی از معنویت به عنوان  برجسته کردن ارزش‌های معنوی مانند؛ایثار، اخلاص، توکل، ایمان در خود و جامعه نام برد و گفت: اخلاق در واقع به معنای رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راست گویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو است.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است بطوریکه بودن آنها محیط زندگی با همه کمبودهای مادی را بهشت می سازد.

وی گفت: هرچه شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه بیشتر رشد کند، برکات بیشتری در جامعه به بار می‌آورد.

حجت الاسلام عابدی از ولایتمداری و ولایت‌پذیری به عنوان گام نخست معنویت و اخلاق نام برد و گفت:  اگر این مهم را داشته باشیم در عرصه های ششگانه بیانیه  گام دوم موفق خواهیم بود و پیشرفت کارها و اقدامات به نتیجه خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد