سرویس: سیاسی
کد خبر: 89464
|
14:49 - 1399/12/01
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

ضرب الاجل 5 اسفند به غرب، هوشمندانه و بازدارنده است/ زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی فراهم شود

ضرب الاجل 5 اسفند به غرب، هوشمندانه و بازدارنده است/ زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی فراهم شود
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تعیین ضرب الاجل 5 اسفند به غرب در مورد برجام، یک اقدام بهنگام، هوشمندانه و بازدارنده است به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مسئولین باید زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی را فراهم کنند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این شهرستانبا اشاره به سخنرانیمقام معظم رهبریبا مردم غیور، ولایتمدار و انقلابی آذربایجان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان فرمودند که، آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل تعرضات دشمنان است.

ایمان به خدا ، تنها راه عبور از طوفان های سهمگین

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین ویژگی ها و صفات اهل تقوا پرداخت و گفت: یکی از ویژگی ها اهل تقوا این است که از دنیا برای رسیدن به آرامش در آخرت استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هرچه در دنیا داریم عاریه است، گفت: از مال و اموال گرفته تا پست و مقام و ملک هرچه داریم پس از مرگ از ما خواهند گرفت.

حجت الاسلام نعمتی از اعمال به عنوان دارایی انسان در آخرت نام برد و گفت: کسانیکه ادعای مسلمان بودن دارند باید محبت اهل بیت(ع) نیز در دلهایشان جاری شود تا با الگوگیری از اهل بیت(ع) بتوانند همراه با عشق و علاقه و کسب رضای الهی به مردم خدمت کنند، چراکه آنچه در آخرت برای انسان می ماند اعمالی وی است.

وی در ادامه سخنان خود از ایمان به خدا به عنوان تنها راه عبور از طوفان های سهمگین نام برد و گفت: باید ایمان خود را قوی کنیم  چراکه با ایمان های سست و ضعیف نمی توان در برابر طوفان های سهمگین ایستادگی کرد .

برای نگهداری کشور باید مثل شهید باکری جان برکف وارد میدان شد 

امام جمعه شهرستان نیر به سخنرانی مقام معظم رهبری با مردم غیور، ولایتمدار و انقلابی آذربایجان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم آذربایجان فرمودند که، آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل تعرضات دشمنان است.

وی با بیان اینکه اهتمام به اسلام، شجاعت، غیرت و تدین از خصوصیات بارز آذربایجان است، گفت: برای نگهداری کشور باید مثل شهید باکری جان برکف وارد میدان شد و در اداره مملکت به نفی تنبلی و بیکاری پرداخت.

انتخابات یک ظرفیت و فرصت برای کشور است

حجت الاسلام نعمتی  حیله و مکر دشمنان اسلام را یادآور شد و گفت: امروز دشمن روی ناکامی های ما متمرکز شده و می خواهد جوانان را نسبت به آینده بدبین کنند، بنابراین مسئولین امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا ضمن فراهم کردن زمینه های پیشرفت و تعالی کشور در همه ابعاد، روحیه امید و خودباوری را در نسل جوان کشور بیش از گذشته تقویت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات یک ظرفیت و فرصت برای کشور است و هرچه پرشورتر برگزار شود، برای آینده کشور مؤثرتر خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی علاج دردهای مزمن کشور را حضور پرشور مردم در انتخابات و مهمتر از آن انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: تنها با حضور نیروهای مومن، متخصص و متعهد و پرانگیزه است که می توان مشکلات فعلی کشور را سر و سامان داد.

وی افزود: بنده از متولیان امر انتخابات از استعلامات گرفته تا هیات های نظارت می خواهم طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عمل کرده و تحت تاثیر هیچ شخص یا گروهی در صلاحیت سنجش ها قرار نگیرند.

زمینه های حضور جوانان در پارلمان های محلی شهر و روستا فراهم شود

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از گروه ها و تشکل ها نیز خواست تا با ایجاد انگیزه در جوانان، آنها را برای حضور در پارلمان های محلی شهر و روستا دعوت کنند.

وی به عوامل نارضایتی مردم از وضعیت موجود نیز اشاره کرد و گفت: بررسی های انجام گرفته بیانگر این نکته مهم است که که عامل یاس و مهاجرت و ناراحتی مردم در شهرها و روستاها، خود منتخبین هستند.

حجت الاسلام نعمتی تلاش های اعضای شورای تامین شهرستان را یادآور شد و گفت: با تلاش های صورت گرفته قطعا امسال افراد شایسته، توانمند و متعهد به نظام اسلامی و انقلاب به شورای شهر و روستا وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه شوراهای قوی در روستاها، دهیاران قوی را انتخاب خواهند کرد، گفت:  اجتماع دهیاران قوی در یک نهاد و یا مرکز نیز منجر به حل مشکلات مردم خواهد شد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به عوامل توسعه شهر و روستا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان نیر در مسیر توسعه  قرار داد، تداوم این مسیر مستلزم حضور مسئولان توانمند در سطوح مختلف است.

ضرب الاجل ایران و تصمیم بایدن 

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به ضرب الاجل ایران در خصوص معاهده برجام اشاره کرد و گفت: اقدام مجلس در توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام، تعیین 5 اسفند به عنوان ضرب الاجل یک اقدام بهنگام، هوشمندانه و بازدارنده است.

وی گفت: عدم تسلیم در برابر زیاده خواهی های دشمن باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد چراکه ترس در برابر دشمن، آتش دشمن را تیزتر می کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه اگر غرب به تعهدات خود عمل نکند، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکلهای الحاقی را متوقف کند تصریح کرد: تمام مسئولان نظام موظف هستند طبق نقشه راه ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد برجام که فرمودند؛ «درمورد برجام حرف کافی است، باید عمل شود»، عمل کنند  و یکصدا در همین مسیر پیش بروند.

 هیچ تحرکی در مرزهای کشور تحمل پذیر نیست

وی به پیام رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و گفت: پیام مهمی که این رزمایش به جهان مخابره کرد این بود که، هیچ تحرکی در مرزهای کشور تحمل پذیر نیست.

امام جمعه شهرستان نیر به مزایای منحصر به فرد اتصال نیروی زمینی سپاه به بسیج مستضعفین، اشاره کرد و گفت: بسیج، شگفتی سازترین نیروی مردمی جهان است و این به اقتدار امنیتی  و سیاسی ایران اسلامی می افزاید.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم معنوی اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی این مراسم معنوی برگزار نمی شود و مومنین و معتکفین بهتر است به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقامه نماز جعفر طیار عمل کنند.

سبک مبارزاتی امام جواد (ع) ، الگوی تحقق انقلاب اسلامی

حجت الاسلام نعمتی به تبیین سبک مبارزاتی امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: سبک مبارزاتی امام جواد (ع) ، الگوی تحقق انقلاب اسلامی است چراکه این سبک مبارزه از جنس تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی است، همان سبکی که انقلاب را پیش برد و امروز نیز برابر دشمنان ایستادگی می کند.

وی از آگاهی بخشی به جامعه، گفتمان سازی، تزریق باور، عزم و اراده و تحول اجتماعی به عنوان نمونه بارز مبارزات انقلاب اسلامی نام برد.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود با انتقاد از عملکرد دولت در امر گمرک، گفت: انباشت مواد غذایی، تجهیزات فنی و الکترونیکی، لوازم خودرو، در گمرکات کشور درست نیست، چراکه فقدان مدیریت درست علاوه بر انباشت کالا، منجر به تورم و گرانی شده است.

وی با بیان اینکه گمرکات کشور دست آمریکا نیست، گفت: مدیریت این بخش حیاتی دست دولتمردان است و اگر درست و دقیق مدیریت شود، قطعنا مانع تورم و گرانی خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد