سرویس: ورزشی
کد خبر: 89491
|
08:50 - 1399/12/03
نسخه چاپی

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

ضرورت ایجاد موزه بازی های بومی در روستاهای هدف گردشگری/ ۳۰ خانه ورزشی در اردبیل تجهیز شد

ضرورت ایجاد موزه بازی های بومی در روستاهای هدف گردشگری/ ۳۰ خانه ورزشی در اردبیل تجهیز شد
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیتی استان اردبیل تاریخی بودن آن، لازم است که موزه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود.

به گزارش سبلان ما ، سجاد انوشیروانی در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، اظهار داشت: یکی از هیات های فعال در استان، هیات روستایی و بازی های بومی محلی است و با توجه به اینکه نگاهی که به ورزش روستایی در سالهای اخیر شده است نیاز است که در بحث بودجه ردیفی را برای گسترش این ورزش در بعد همگانی و قهرمانی جداگانه دیده شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به ورزش مناطق محروم به نوعی جهاد در ورزش است که نباید از این موضوع غافل باشیم، افزود: ۳۰ خانه ورزشی در سال ۹۹ در سطح استان تجهیز شد و این برنامه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با توجه به عملکرد مثبت هیات های ورزشی در استان ها باید توازن اعتباری بین هیاتهای ورزشی استان رعایت شود.

انوشیروانی تصریح کرد: بازی های بومی و محلی می تواند فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران را مجاب کند بستر های لازم را برای برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی بومی و محلی را در مناطق خود در راستای گسترش و توسعه این ورزش اقدام بکنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزد: با توجه به ظرفیتی استان اردبیل و نسبت به قدمت و تاریخی که استان اردبیل دارد لازم است که موزه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد