سرویس: سیاسی
کد خبر: 89607
|
00:52 - 1399/12/11
نسخه چاپی

یادداشت؛

اتش بایدن بر سر سوریه

اتش بایدن بر سر سوریه
یک کارشناس مسائل سیاسی نوشت: حمله هوایی پنتاگون به مواضع گروه های مقاومت در سوریه، منطقه خاورمیانه را وارد تحولات جدید خواهد کرد .

به گزارش سبلان ما ،آرمان سعیدی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشت خود به حمله بایدن به سوریه پرداخت و نوشت: اظهارات بایدن بعد از حمله به پایگاه نیروهای مقاومت در سوریه که به جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده ایران مراقب رفتارت باش و این اقدام متقابل در مقابل اقدام ایران است در حالیکه بایدن جواب اقای ترامپ رو داده است که اذعان کرده بود بایدن و دمکراتها امنیت ملی ایالات متحده امریکا را نادیده می گیرند بایدن بازی را خوب پیش می برد و نمی خواهد به وضع اقای ترامپ دچار شود.

حمله هوایی پنتاگون به مواضع گروه های مقاومت در سوریه، منطقه خاورمیانه را وارد تحولات جدید خواهد کرد این اقدام ایالات متحده امریکا روحیه دهی به نیروهای نظامی امریکا در منطقه است که در مقابل اقدامات گروه های مقاومت اقدام اساسی نکرده بودند.

 ایالات متحده امریکا برای جلب توجه سعودی ها در منطقه برای تامین هزینه های نظامی خودشان دست به چنین اقداماتی می زنند و بدنبال تشکیل ائتلاف در منطقه برای کنترل اقدامات گروه های مقاومت هستند و این اقدام ارسال پیام به کشورهای منطقه خاورمیانه و حمایت از اسرائیل است که دست به اقدامات ضد امنیتی علیه کشورهای مخالف خودشان در منطقه می باشند و تحریک اسرائیل برای ادامه نقض حریم هوایی کشورهای منطقه خاورمیانه از قبیل لبنان و سوریه خواهد بود.

 این اقدام فشار بر دولت اسد خواهد بود که در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در دمشق عمل مینمایند و این اقدام بازگشت داعش و تحرکات داعش در منطقه و  سوریه رو بدنبال خواهد داشت از سویی ایالات متحده امریکا بدنبال رویارویی نظامی با ایران نم یباشد و بدنبال سناریوهایی برای جلوه دادن قدرت نظامی خودشان در مقابل ایران می باشند و کشورهای متحد خاورمیانه ایران برای امریکا برای نمایش قدرت نظامی انان در مقابل ایران مبدل شده اند.

 ایالات متحده امریکا با این اقدامات بدنبال تحریک گروه های مخالف دولت سوریه در اعمال سیاست های منطقه خاورمیانه اسد در مواجه با غرب و کشورهای متحد خاورمیانه دمشق است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد